„Staveniště ještě nebylo předáno, ale mělo by se tak stát v nejbližších týdnech,“ řekl MF DNES Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby. Spor mezi stavbaři a ekology se týká použité technologie stavby v oblasti přírodní památky koryta řeky Morávky. Kvůli němu hnutí Děti Země opakovaně napadalo stavební povolení pro projekt obchvatu města.
Naposledy ve sporu rozhodlo ministerstvo, které letos v srpnu rozklad Dětí Země zamítlo. Sdružení se ale zatím nevzdalo a platné stavební povolení napadlo u soudu. Ředitelství silnic podle Studeckého dopis od soudu obdrželo, zatím ale soud nevydal předběžné opatření, které by zakázalo v přípravě staveb pokračovat. Pokud se tak stane, bude jej muset ŘSD respektovat a práce přerušit.
Už nyní má výstavba druhé etapy obchvatu Frýdku - Místku více než roční zpoždění. Původně ŘSD plánovalo, že se stavbou začne už vloni v létě. Problémy se získáváním stavebních povolení při stavbě dálnic má Česko dlouhodobě. Letos v září se přitom dohodlo ŘSD právě s šéfem Dětí Země Miroslavem Patrikem na podmínkách, za kterých sdružení nebude dálniční výstavbu blokovat. Prvním projektem, u kterého sdružení souhlasilo se stažením rozkladů výměnou za dodržení řady požadavků na šetrnější výstavbu a ochranu živočichů a vodních toků v okolí stavby, je pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic.