Překvapení řidiči mají teď dost času si prohlédnout, jak špatně položený asfalt padá z frézy na korby přistavených nákladních aut. Provoz je tu sveden ze čtyř do dvou pruhů a rychlost omezena ze 130 na 80 kilometrů.
První nerovnost se objevila hned za mostem přes loučské údolí. Druhá pak v pomalém stoupacím pruhu v kopci směrem k Jenišovu. "Při jízdě bylo zřetelné, že se vozovka mírně vlnila. Uzavírka úseku je povolena do 21. června, ale při dobrém počasí by mohla být Eurovia hotova s reklamační opravou i dříve," odhadl krajský šéf Ředitelství silnic a dálnic Martin Leichter.
Mluvčí Eurovie Petra Kučerová uvedla, že firma reklamaci bez problémů uznala. "Pomalý jízdní pruh vyfrézujeme v délce 120 metrů a položíme novou vrstvu. Dále opravíme lokální nerovnost nad mostem." Kučerová neodpověděla na dotaz MF DNES, proč se silnice zprohýbala.
Materiál měl poněkud jiné vlastnosti
Není to zdaleka první případ na R6 v kraji. Čtyřproudou silnici, která se nepříjemně vyboulila před mosty poblíž Kynšperka, opravovala Eurovia dvakrát. Naposledy loni (více čtěte zde). Firma použila na okrajích mostů zásypy z materiálu, který měl jiné vlastnosti, než se čekalo. Určitě neměl bobtnat. "Nerovnosti vznikly kvůli pohybu v konstrukční vrstvě předmostí," vysvětlila vloni Petra Kučerová z Eurovie.
Firma Metrostav musí zase teď v létě v rámci záručních oprav vybagrovat asfalt položený teprve před rokem na rozšířeném mostě u Transmotelu poblíž Sokolova. V povrchu se objevily četné praskliny. Odborníci přesně nevědí, co je způsobilo, příčin bylo asi více. Zřejmě litý asfalt v kombinaci s pokládkou v zimním období.
Blíží se další uzavírka na R6
Brzy se ale řidiči na hlavním tahu I/6 spojujícím kraj s Prahou dostanou do větších lapálií. U Stružné na ně čeká od poloviny července až do konce letošního roku úplná uzavírka a objížďka. Ředitelství silnic a dálnic tu musí opravit most přes Tašovické údolí. Je v havarijním stavu.
Aby mohla vybraná firma Eurovia most na I/6 uzavřít a opravit, musí nejdříve postavit provizorní objížďku. Ta povede asi tři sta metrů i po poli, kam se položí asfalt. Kvůli objížďce je předtím nutné opravit i další most na sousední silnici 3. třídy, aby vůbec tíhu přesměrovaných kamionů unesl.
"Nyní se rekonstruuje most, na který bude převedena objízdná trasa. A připravuje se i ona spojnice," řekl Martin Leichter z ŘSD.