Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stávka na severu bude, autobusy pojedou do půlnoci

  10:57aktualizováno  19:05
Autobusoví odboráři na severu Čech potvrdili, že s úderem půlnoci přestanou jezdit. MF DNES informaci potvrdil mluvčí odborů Petr Procházka. Podle původních zpráv se mělo jednat o neomezené přerušení provozu, nakonec se ale bude jednat o dvoudenní výstražnou stávku.
Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje

Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje | foto: Martin AdamecMF DNES

Topolánek: Stávkující řidiče by mohli nahradit vojáci

ČTĚTE TAKÉ:

Odborům vadí, že kraj si u ČSAD Česká Lípa objednal autobusové spoje jen do konce roku. Zaměstnanci se bojí, že přijdou o práci. Za dostatečnou záruku odbory považují prodloužení objednávky autobusových spojů do 2. června 2007.

Stávkovat budou řidiči ČSAD Česká Lípa i Dopravního podniku Ústeckého kraje.

Hejtman: Omlouvám se za dopravce
Hejtman kraje Jiří Šulc se obyvatelům kraje za dopravce omluvil. ČSAD Česká Lípa i Dopravní podnik Ústeckého kraje obvinil, že si berou cestující jako rukojmí.

„Těm řidičům, kteří o práci skutečně stojí, nabízím pomocnou ruku při zprostředkování zaměstnání. Obrací se na nás řada dopravců a mnoho z nich upozorňuje, že právě řidiči schází,“ vzkázal Šulc v tiskovém prohlášení. Šulc dále uvedl, že kraj nemůže odborům věřit.

„Dá se říci, že v čele této vyděračské stávky stojí, obrazně řečeno, představenstva obou firem,“ dodal Šulc a znovu zopakoval, že dopravní podnik porušuje nejen české, ale také evropské právo. Povinnost jezdit mu totiž kraj uložil tzv. „vrchnostenským nařízením“. Hejtman naznačil, že se zřejmě znovu obrátí na antimonopolní úřad s žádostí o přezkoumání, zda podniky nezneužívají dominantního postavení na trhu.

„Současně jsem dnes odpoledne podal okresnímu státnímu zastupitelství v Ústí nad Labem podnět pro určení nezákonnosti stávky,“ uvedl dále hejtman.

Od stávky se distancoval i management ČSAD Česká Lípa. „Sociální jistoty zaměstnanců budou mnohem lépe zaručeny, pokud připravovaná dvoudenní stávka vůbec neproběhne,“ řekl David Mahdal ze společnosti. Ujistil, že firma nemá v plánu rozdávat výpovědi. O celé situaci má nejdříve jednat kraj.

K jednání nedošlo
Odbory hrozily protestem už v úterý. Nakonec ho ale o den odložili s tím, že vyčkají na výsledek jednání krajského zastupitelstva o objednávkách dopravy na příští rok. K jednání ale nakonec vůbec nedošlo, protože hejtman Jiří Šulc jej vůbec nezahájil.

Vystoupil pouze s projevem, který shrnul dosavadní spory s oběma dopravci. „Zastupitelé ČSSD nám před jednáním řekli, že materiál o dopravní obslužnosti nepodpoří. Zbytečně bychom osm až deset hodin bezvýsledně jednali. Místo takového kašpárkového divadla využijeme tento čas raději k zajišťování náhradní dopravy,“ řekl hejtman ČTK.

Kraj musí do čtvrtka sehnat asi 300 autobusů, aby pokryl více než 2500 dotovaných spojů, které v kraji každý den vyjíždějí. Zatím má 93 autobusů, které měl připraveny na školní linky jako náhradu za autobusy DPÚK.

„Nejvíce náhradních autobusů má Praha. Pražský primátor Bém jich nám slíbil asi padesát,“ uvedl Šulc.

Vláda Mirka Topolánka se krizí autobusové dopravy zabývala i na svém prvním zasedání. Premiér nevyloučil, že by v případě stávky mohli v krajním případě nahradit řidiče vojáci se svou technikou. - více zde

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Stát vyplatí zemědělcům za sucho zhruba 1,2 miliardy, řekl Jurečka

Zemědělci by za škody způsobené letošním suchem mohli podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) dostat zhruba stejné kompenzace jako v roce 2015,...  celý článek

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.