Před šestou večer spoje nabíraly již jen mírná několikaminutová zpoždění.
Ještě v poledne byla situace odlišná a mezinárodní spoje mířily na české území se zpožděním až hodinu a
půl.
Nejhůře na tom byl rychlík z Mnichova, který sice vyjel načas, v Regensburgu má ale více než 90minutové zpoždění.
"Nevíme, co zpoždění vlaku v Regensburgu způsobilo. Z Mnichova totiž vyjel na čas," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
Šéf německých strojvůdcovských odborů Manfred Schell přichází na jednání s ředitelem státní Deutsche Bahn Hartmutem Mehdornem
Kvůli zpoždění mnichovského rychlíku dráhy na úsek z Plzně do Prahy nasadí náhradní soupravu. Zpožděný německý vlak se pak otočí v Plzni a do Prahy už nebude pokračovat.
Zpoždění nabral i vlak EC Vindobona z Hamburku do Vídně, který má nyní před Berlínem 50minutové manko.
V Německu jsou největší komplikace ve velkoměstech, jako jsou Berlín a Mnichov, kde jsou stávkou postiženy i městské vlaky, doplňující městskou hromadnou dopravu.
Strojvůdci hodlají držet německou železniční dopravu v šachu celý den až do půlnoci. V některých regionech kvůli tomu vyjíždí jen polovina z plánovaných spojů.
Kvůli stávce jsou problémy i na silnicích
Komplikace na železnicích se přenesly i na německé silnice. Nezvykle velké množství lidí k přesunu do práce použilo automobil a podle autoklubu ADAC byly ráno některé silnice ucpané dříve než obvykle.
Strojvůdcovské odbory už slíbily, že nejméně další čtyři dny stávkovat nebudou. Šéf Deutsche Bahn totiž odborářům přislíbil, že jim v pondělí předloží novou nabídku. Zároveň vyjádřil naději, že se po dnešní stávce až do konce měsíce na německých železnicích stávkovat nebude.
Odbory strojvůdců a dalšího vlakového personálu si chtějí vyjednat vlastní mzdové podmínky, jež jim zajistí zvýšení platů a lepší odměňování přesčasové práce. Už prý ale netrvají jako doposud na navýšení platů o třetinu.
S ostatními železničními odbory se Deutsche Bahn dohodla už v červenci na zvýšení mezd o 4,5 procenta od 1. ledna příštího roku.
Strojvůdci kvůli několikaměsíčnímu sporu o mzdové tarify stávkovali naposledy minulý pátek, a to tři hodiny. - více zde
Deutsche Bahn patří mezi největší zaměstnavatele v Německu. Loni přepravil 1,85 miliardy cestujících a utržil třicet miliard eur (826 miliard korun).