Stejný obal, stejná cena, ale jiná váha

Před měsícem požádala redakce MF DNES čtenáře o příklady, jak může výrobce ušetřit díky obalu.
Před měsícem požádala redakce MF DNES čtenáře o příklady, jak může výrobce ušetřit díky obalu. Zde jsou tři reprezentativní hlasy:

"Sušenky Esíčka v Delvitě stojí 16,90 Kč. Právě se však mění váha jednoho balení z 250 na 200 gramů a obě krabice stojí stejně. Jen v té lehčí je více vzduchu," uvádí Josef Jůza z Prahy. Změny balení sušeného kojeneckého mléka si všimla Jana Zborovská z Nového Jičína: "Dříve ho bylo půl kilogramu, dnes je o čtvrtinu lehčí." Podobně podle jejích slov postupoval výrobce pomazánkového másla, který ze čtyřiceti dekagramů nenápadně udělal dvacet. Zákaznice tyto praktiky lakonicky komentuje: "Stejný obal, stejná cena" Ještě horší příklad dává k lepšímu Josef Heilig ze Sudkova: "Dříve stálo sedmdesát gramů Nugety 3,80 Kč, dnes váží 42 gramů a stojí sedm korun."


Témata: Máslo, Test iDNES.cz