Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Regiojet jezdí moc rychle, psal anonym. Inspekce dopravce změřila

  12:11aktualizováno  12:11
Kontroloři z Drážní inspekce měli nedávno nezvyklou práci. S radarem měřili, zda nejezdí vlaky RegioJetu příliš rychle. Důvod? Několik anonymních stížností na údajnou rychlost soukromého dopravce. Měření i kontrola záznamů z lokomotiv ale žádné pochybení nenašla.

(Ilustrační snímek) | foto: Student Agency

Podle anonymů jezdily vlaky RegioJetu na některých úsecích až 160kilometrovou rychlostí, ačkoliv jejich lokomotiva může podle schválení jezdit jen rychlostí 140 kilometrů v hodině. "Podněty dostáváme jak z řad veřejnosti, tak z řad zaměstnanců pracujících na železnici," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podle něj přišly stížnosti i na jiné dopravce, netýkaly se ale rychlosti.

Inspekce měřila rychlost především na několika úsecích mezi Prahou a Ostravou, kde vlaky mohou jezdit 160 kilometrů v hodině, pokud k tomu mají odpovídající soupravy. Ani měření radarem nebo pomocí GPS při jízdě vlakem však žádné porušení rychlosti nezaznamenalo. Drážní inspekce si vyžádala i záznamy z lokomotivy a ani ty žádné pochybení neukázaly.

Provozní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt odmítá, že by firma někdy jezdila rychleji, než může. "Je to nesmysl, který jsme schopni kdykoli prokazatelně vyvrátit. Je smutné, že někteří lidé se doposud nesmířili s tím, že na železnici přišla konkurence a myslí si, že takovým žalováním nás mohou poškodit," řekl Schmidt.

Fotogalerie

Podle někdejšího šéfa RegioJetu Jana Paroubka, který stál i u rozjezdu LEO Expressu a nyní zakládá pobočku National Express, není technicky možné, aby lokomotiva jela rychleji. "Zabezpečovače lokomotiv RegioJetu jsou nastavené tak, že při překročení rychlosti 145 kilometrů v hodině se lokomotiva zastaví. U LEO Expressu je řídící software nastaven na maximální rychlost 160 a vozidlo tuto rychlost nepřekročí.

Navíc obě společnosti mají přísnou vnitřní kontrolu dodržování rychlostí. Primárně samozřejmě kvůli bezpečnosti, ale bohužel i proto, aby mohly vyvracet podobná tvrzení. Jsou to nesmysly," uvedl Paroubek. Podle něj ti, kteří tvrdí, že vlaky jedou rychleji, mají dodat přesná data a časy podezření na překročení rychlosti a ty mohou být zpětně přesně prověřeny.

 Drážní inspekce nechce uvést, kdo přesně podněty podával. "Na Drážní inspekci jsou doručovány podněty především anonymní. I když je doručen podnět s uvedením jména, tak se nám v několika případech stalo, že osoba uvedená jako autor byla smyšlená, nebo se nejednalo o skutečného autora. Pro Drážní inspekci není tolik důležité, kdo podnět podává, ale především jaký problém obsahuje,“ dodal Drápal.

Na konci září 2011 svezl RegioJet první cestující:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.