„Těší nás, že jsme udrželi dynamiku růstu z roku 2005. Klíčový podíl na tom měly především vodky a lihoviny řady Božkov. Právě tyto tradiční značky zažívají ohromnou renesanci,“ uvedl generální ředitel Stocku Martin Petrášek.
Firma loni prodala nejvíc Fernetu Stock a Fernetu Stock Citrus. Na prodejích se také posílil Božkov Tuzemský a Božkov Vodka.
Rozhodujícími tahouny loňského růstu byly v rámci portfolia čítajícího na 30 značek především vodky a lihoviny Božkov. Prodeje Božkov Vodky vzrostly o více než 38 procent, prodeje Amundsen Vodky se zvýšily o přibližně 35 procent. Díky tomu se Stock dostal v kategorii vodek na první příčku na trhu.
Dobře si podle Petráška vedla také finská Koskenkorva Vodka, kterou Stock Plzeň začal loni distribuovat v České republice a na Slovensku.
Vedle vodek Stock dominuje i dalším dvěma rozhodujícím segmentům českého trhu lihovin - tuzemákům (se značkou Božkov Tuzemský) a hořkým a bylinným lihovinám (se značkami Fernet Stock, Fernet Stock Citrus a Magister). Celkový tržní podíl společnosti se pohybuje kolem 35 procent.
Důkazem oživení tradičních značek je například „zelená“ Božkov Peprmint. „Její odbyt loni posílil o téměř 60 procent,“ vysvětlil Petrášek.