Podání námitek potvrdil šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák i obě společnosti. "Ze zákona máme deset dní na to se s námitkami vypořádat," dodal Čermák. Pokud se firmám vysvětlení ŘSD nebude líbit, mohou se obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. To v praxi znamená zdržení o několik měsíců až let.
"Domníváme se, že některé nabídky konkurenčních firem obsahují jednotkové dumpingové ceny. Stejně tak hodnotíme i cenu vítěznou, která ve srovnání s ostatními, už tak nízkými, je nízká výrazně," říká Petra Kučerová, mluvčí Eurovie. Ta podala nabídky na úseky Veselí - Bošilec a Borek - Úsilné společně se Strabagem, v obou soutěžích se umístila druhá za Skanskou.
"V souvislosti s vyhodnocením výběrového řízení na úsek 'Veselí nad Lužnicí-Bošilec' jsme podali námitky proti výběru nejvhodnější nabídky, neboť se domníváme, že vítězný uchazeč předložil mimořádně nízkou nabídkovou cenu, která není ekonomicky opodstatněná," uvedla mluvčí firmy Strabag Edita Novotná.
Dálnice v úseku Borek - Úsilné měla stát podle projektu 1,3 miliardy korun, Skanska nabídla, že jej postaví za 597,7 milionů korun. Strabag a Eurovia nabídly 717,5 milionů korun. Úsek Veselí - Bošilec odhadli projektanti na 1,39 miliardy korun, Skanska nabídla 598,4 milionů korun. Sdružení Strabag + Eurovia nabídlo 643,7 milionů korun. V tendru bylo celkem osm firem, hodnotící komise v obou případech navrhla vítězství Skansky.