S žádnou revoluční novinkou tato obchodní síť v tuzemsku nepřišla, použila jen to, co se osvědčilo jinde. „To není žádná specifická strategie. V Maďarsku i na jiných trzích to vypadalo úplně stejně. V populaci je vždycky skupina, která je velmi citlivá na nízké ceny. Nabídka Electro Worldu je ale udělaná tak, že si jí všimne každý,“ říká Tomáš Krásný ze společnosti Incoma Research.
Nabídky hypermarketu čítající například video za 1490 korun, napařovací žehličku za 499 korun nebo kapesní počítače iPAQ za 9999 přilákaly desítky zájemců před zličínskou prodejnu už ve středu večer. Ve čtvrtek ve dvě ráno jich před branami postávalo už kolem 150. Podrobnosti o náporu zákazníků čtete ZDE.
Electro World totiž garantuje mimořádně nízké ceny jen u omezeného množství kusů. Například zmíněných videorekordérů bylo za necelých patnáct set k mání jen dva tisíce kusů.
Firma ovšem tvrdí, že má nejnižší ceny na trhu u všech 20 tisíc položek ve svém sortimentu. Pokud po zakoupení výrobku v Electro Worldu objeví zákazník jinde stejný produkt za příznivější cenu, má nárok na finanční prémii ve výši 125 procent rozdílu cen. Komplikované formální požadavky při vyřizování reklamace však zřejmě mnohé odradí.
„Do konkurentů se nepočítá například Makro, prodejna totiž musí být bez omezení veřejně dostupná,“ upozorňuje Krásný.
Příchod Electro Worldu už zahýbal celým českým trhem s elektronikou a podpořil i nižší zářijovou inflaci. Konkurence se totiž na nového hráče připravovala už dopředu a snižovala ceny. V případě firmy Electrocity bude mít zřejmě billboardová kampaň inzerující snížení cen dohru u Rady pro reklamu nebo u soudu. Electrocity se totiž nedařilo mít slibované zboží na pultech prodejen.
Zlevňují ale i ostatní. „Trh s elektronikou jde dolů velmi agresivně a to nebyly ceny nijak přemrštěné. Podobný vývoj se ale dá čekat i jinde. Čekám, že přijdou podobné obchodní řetězce i v dalších nepotravinářských oborech a budou stlačovat ceny,“ dodává Krásný.
K prodejně Electro World ve Zličíně má přibýt další v Praze-Průhonicích a příští rok pak třetí v Praze na Černém Mostě.
Dixons: Jsme velcí , proto levníMark Rollmann, který řídí pobočky firmy Dixons ve střední Evropě, tvrdí, že společnost hraje se svými zákazníky fér. Jak chcete nabízet tak nízké ceny, a přitom vykazovat zisky? Jestliže je to tak efektivní, proč to nikdo jiný nedělá? Nespočívá atraktivita vaší nabídky jen v několika skvělých cenách a omezeném množství? Jak dlouho bude kampaň trvat? Marketingoví experti tvrdí, že máte skvělou cenu jen u několika typů. Na ně nalákáte lidi, a ti si pak často koupí i jiné věci za běžnou cenu. (roš, leš) |