Momentálně se snaží prodrat na linku Praha-Liberec, kam ho nechce na nádraží pustit tamní ČSAD.
ROZHOVOR SE ŠÉFEM |
Na komfort jauara má |
V protestu prodává jízdenky za korunu a má plno. "Za tu cenu bych nastupoval i za jízdy," řekl včera jeden z pasažérů pro ČTK.
Jakoby mu české silnice nestačily, Student Agency válcuje cenou i zahraniční linky. Při splnění podmínek rezervace (dva dny před odjezdem) jede do Bruselu, Londýna nebo Stockholmu autobusem tam i zpět za 950 korun.
"Zaznamenali jsme neuvěřitelné slevy na jízdenkách do zahraničí," popisuje dopady Stanislav Zeman z kanceláře GTS international, která prodává jízdenky konkurence.
"Je však otázka, zda se za výhodnou cenu neplatí tím, že tu ostatní veřejnou dopravu doplatíme z daní," upozorňuje Petr Kašík, šéf Svazu dopravy.
"Na první pohled pomohl zákazníkům, na druhý vzal kšeft společnostem, které pokrývají celý region včetně ztrátových tras," dodává s tím, že řešením by mohl být nový zákon o veřejné dopravě.
Majitel agentury Radim Jančura se brání, že jeho nápad mohl mít každý. "Smetanu mohl slíznout kdokoliv, nemáme na ty linky patent," říká v rozhovoru pro MF DNES.
Jedna firma jeho útok nepřežila, jiné se učí. "Změnili jsme cenovou politiku," uvádí Antonín Grund, šéf Tourbusu, dcery ČSAD Brno.
U dopravce, který jezdí na linkách z Prahy do Brna už od 80. let, jsou novinkou středeční slevy a šestá jízda za korunu.