V nových autobusech Student Agency bude mít každý cestující k dispozici vlastní

V nových autobusech Student Agency bude mít každý cestující k dispozici vlastní obrazovku, na které může sledovat filmy, televizi nebo hrát hry. | foto: Dan Materna, MAFRA

Žluté autobusy hlásí další rekord. Změní trasy, přibudou nové vozy

  • 79
Konkurence v mezinárodní autobusové dopravě v Česku dál přitvrdí. Po nedávné expanzi Flixbusu přidá nové spoje i linky Student Agency. Z boje zatím profitují zejména zákazníci.

Student Agency za loňský rok hlásí ve svém hlavním byznysu další nárůst počtu cestujících: meziročně o 16,3 % na 1,23 milionu. Jde o největší počet cestujících na mezinárodních trasách v historii. Údaje o počtu vnitrostátních cestujících zatím dopravce nezveřejnil.

Firma si pochvaluje hlavně růst na trasách mezi Prahou a Vídní a Prahou a Berlínem, kde přidala 23,3 %, respektive 45 %. „Vysoký nárůst počtu cestujících je výsledkem politiky atraktivních cen, stejně jako špičkových služeb – zejména nasazování autobusů Fun&Relax se systémem individuální zábavy v jednotlivých sedačkách“, říká šéfka autobusové dopravy Ivana Kašická.

Od dubna firma počítá s dalším růstem: do provozu půjde 45 nových autobusů Fun&Relax. Půjde o nový model s karosérií od Irizaru na podvozcích Scania a Volvo. „V autobuse bude více místa, bude i větší zavazadlový prostor,“ říká mluvčí firmy Radka Šťávová. Firma je chce představit až později.

Změní se také jízdní řády. Firma rozdělí současnou linku do Vídně na dvě a autobusy z Prahy budou jezdit do Vídně přímo bez zastavení v Brně. Na trase Brno – Vídeň a zpět pojede v každém směru deset spojů, o dva více než dosud.

Mezi Prahou a Vídní pojede deset spojů, z toho osm nebude v Brně zastavovat a cestu zvládnou za 3 hodiny a 55 minut, tedy za stejnou dobu jako Flixbus. Expresní autobusy pojedou přes Znojmo. Vlaky do Vídně jezdí o pár minut déle.

Nově už jen jako RegioJet

K navýšení má dojít i na trase do Budapešti, kde firma přidá jeden spoj denně (celkem pojde šestkrát denně), změna se projeví i na navýšení počtu spojů do Bratislavy (celkem devětkrát denně). Jeden spoj pojede přes noc. O jeden spoj týdně se rozšíří i linka z Prahy do Říma. Svůj spoj do Düsseldorfu nově firma prodlouží až do Essenu. Na léto přibude ještě další sezónní spoj na lince do Londýna.

Student Agency letos vyjede s autobusy pod stejným označením naposledy, firma začne nově používat všude značku RegioJet.

Oba největší dopravci na českém trhu spustili v minulých dnech rozsáhlou kampaň na jízdenky, po Evropě se tak dá dostat za cenu 270 korun za jeden směr.