Žluté autobusy se přejmenují na RegioJet. Pod značkou, kterou Student Agency...

Žluté autobusy se přejmenují na RegioJet. Pod značkou, kterou Student Agency používá pro své vlaky, vyjedou od 4. dubna. | foto: Student Agency

Nové autobusy, nové jméno. Student Agency hlásí další rekordní rok

  • 82
Z českých silnic zmizí od 4. dubna autobusy s logem Student Agency. Ale jen naoko: největší tuzemský dopravce v nedotované dopravě s nimi bude jezdit nově pod značkou RegioJet. Počet cestujících mu loni stoupl o více než desetinu.

Přejmenování v pondělí potvrdila firma v tiskové zprávě. Společnost tím chce sjednotit značku pro železnici i autobusy, RegioJet používá dosud jen pro vlaky. Licence i autobusy budou dál psané na Student Agency, RegioJet bude marketingovou značkou.

„Chceme se prezentovat jako jednotná vedoucí středoevropská síť autobusových a vlakových spojů s přepravními službami špičkové kvality a chceme toto dělat pod marketingovou značkou RegioJet, která nám zejména na zahraničních trzích bude v tomto silnou oporou,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Celá přepravní síť RegioJet má podle něj potenciál na 15-20 milionů přepravených cestujících ročně.

Cestující společnosti Student Agency
20152014růst
Vnitrostátní linky ČR5,55 mil.5,39 mil.3 %
Mezinárodní linky1,23 mil.1,06 mil.16,3 %
Slovenské autobusové linky467 tisíc--
CELKEM7,25 mil.6,45 mil.12,4 %

Autobusy stále zůstávají největším byznysem celé skupiny Student Agency, počet cestujících loni dál rostl. Celkem loni přibylo 12,4 % pasažérů, výrazně rychleji rostla mezinárodní doprava. Firma přepravila poprvé v historii více než 7 milionů cestujících.

Největší nárůst firma hlásí na linkách mezi Prahou a Mostem, Brnem a Ostravou a z Brna do Českých Budějovic. I přes modernizaci D1 nepatrně rostl počet cestujících mezi Prahou a Brnem, který se podílí na celkovém počtu vnitrostátních cestujících více než pětinou.

U zahraničních linek hlásí firma největší růst z Prahy do Berlína a z Prahy do Vídně. S autobusy, už pod značkou RegioJet, vstoupila firma loni i na vnitrostátní slovenské linky.

S novým logem bude už i 45 nových autobusů, které firma postupně pořizuje. Dopravce dál zůstává u španělského výrobce Irizar, podvozky a motory jsou od Volva nebo Scanie.