"Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější pendolino. Nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura.
Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus. "Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy.
Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích.
V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v Česku svými žlutými vlaky.
První z pěti souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za dva roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se ale budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," slibuje majitel společnosti.
České dráhy se konkurenta nebojí
České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu Českých drah Aleš Ondrůj.
Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu.
Na této trase podle Ondrůje už mají České dráhy jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o třicet procent, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.