Data vyplývají z výroční zprávy, kterou firma poslala do sbírky listin v obchodním rejstříku. Ve výsledcích nejsou zahrnuta čísla za společnost RegioJet, která loni spustila provoz vlaků mezi Prahou a Ostravou.
Ve skutečnosti proteklo přes účty Student Agency podstatně více peněz, kolem 5,5 miliardy. Firma však změnila způsob účtování a do tržeb si zahrnuje jen provize za vystavení letenek či prodaný zájezd, nikoli jejich úplné ceny. "Letos plánujeme růst přes šest miliard a zvýšení zisku o třicet procent," říká mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
Za růstem zisků je například velké ořezávání nákladů: Jančura například snížil počet řídících pracovníků o třetinu, celkově ve firmě ubylo 47 lidí.
Podle rozdělení tržeb zůstávají klíčovým byznysem Student Agency letenky a autobusy. Jen z letenek firma loni utržila společně s dceřinou společností Orbix přes 180 milionů korun. Dvojka na českém trhu, Asiana, loni utržila v letenkách 154 milionů korun.
Miliardovou hranici loni atakovaly žluté autobusy, tržby z nich rostly o desetinu. Největší nárůst však zaznamenaly prodeje zájezdů pod serverem Dovolena.cz. Z 24 milionů poskočily tržby na 86 milionů. Jančura si navíc jejich prodeji vytěžuje i autobusové linky, při odletech ze zahraničí totiž vozí klienty na letiště v Rakousku či v Německu.
Jančura naopak ztrácí tržby z činnosti, s kterou začínal svůj byznys: zprostředkování au-pair a pracovních pobytů vydělalo loni 19 milionů korun.