Vítězem soutěže se stala společnost Sdružení DOL, tvořená firmami Vodní cesty, Sweco Hydroprojekt a Aquatis, cena je 22,3 milionu korun bez DPH. Oproti předpokládané ceně jde o úsporu zhruba tří milionů korun.
Vítězné sdružení má kromě přínosů stavby zjistit i možná rizika celého projektu, který má velkého zastánce především v podobě prezidenta Miloše Zemana. Při nedávné návštěvě čínského prezidenta se objevily i sliby, že by Číňané stavbu financovali.
Kudy má vést kanál D-O-L |
„Jsem rád, že se nám podařilo úspěšně vybrat dodavatele studie proveditelnosti. Plníme tak programové prohlášení vlády. Studie ukáže, jaké by stavba z odborného hlediska měla přínosy a náklady. Pokud studie proveditelnosti pro některou z variant vyjde, mohou se dělat další kroky,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Firma bude hodnotit jednotlivé varianty, kudy by kanál měl vést. „Studie proveditelnosti bude vycházet z práce s multimodálním dopravním modelem České republiky s přesahem do sousedních států a klíčových námořních přístavů,“ dodalo ministerstvo v tiskové zprávě.