Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V soutěži na studii vysokorychlostních tratí zůstal jediný zájemce

  21:00aktualizováno  21:00
Přípravy projektů na vysokorychlostní tratě v Česku zatím připomínají spíše jízdu hodně pomalou lokálkou. Další soutěž na studii, která měla ukázat, zda se u nás takové železnice vůbec vyplatí, skončí nejspíše fiaskem a soudními spory.

(ilustrační snímek) | foto: Alstrom

Podle informací MF DNES totiž zůstal ve hře na zpracování studie za dvacet milionů korun pouze jediný zájemce, sdružení firem Sudop Praha a Mott MacDonald.

Druhý soutěžící, sdružení firem AF Cityplan a Metroprojekt, v soutěži nejspíše skončí, hodnotící komise navrhla jeho vyloučení pro nesplnění podmínek. SŽDC pak bude muset soutěž zrušit. 

„Běží lhůty na možné odvolání, proto nelze soutěž blíže komentovat,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Ta mezitím uspěla u antimonopolního úřadu (ÚOHS), na který se obrátilo Centrum pro efektivní dopravu (Cedop).

Stát odmítá uvolnit dopravní model

ÚOHS smetl jeho námitky a potvrdil v prvostupňovém rozhodnutí, že je soutěž v pořádku. Cedopu se nelíbilo, že podmínkou bylo vlastnictví dopravního modelu. Ten zpracoval za peníze státu Sudop Praha, stát jej ale odmítá uvolnit jiným. Sudop Praha stojí i za druhý sdružením firem, které bylo vyloučeno. Patří mu totiž Metroprojekt. 

Šéf Cedopu, někdejší náměstek pro modernizaci SŽDC a zastánce vysokorychlostních tratí v Česku, Petr Šlegr chce proti rozhodnutí ÚOHS podat rozklad. „Bohužel se ÚOHS vůbec nevypořádal s důkazy, které jsme navrhli,“ řekl Šlegr. 

Proti aktuálně vypsanému tendru se nedávno postavil i ministr dopravy Dan Ťok, který v deníku E15 naznačil, že soutěž mohou zrušit. „Vedeme o tom debatu a musíme to rozhodnout. Existují pochybnosti, jestli to bylo vypsáno dobře. Nevylučuji změnu na mezinárodní tendr,“ řekl tehdy Ťok.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.