Marketingový ředitel Ondřej Potyka v týdnu nejprve hovořil o 45 klientech včetně těch, co mají pouze letenku a nikoliv celý zájezd, poté však číslo opravil na 120. Vedle klientů Sunny Days v letadle sedí i zákazníci čtyř cestovních kanceláří.
Obsluha stánku Sunny Days na letišti mnoho vzruchu nezažila, klienti chodili pouze sporadicky. Stánek zavřel krátce před jedenáctou hodinou večer, hodinu a půl před odletem. Personál se odmítl jakkoliv vyjádřit.
"Jsme stálí klienti. Situaci jsme samozřejmě sledovali, viděli jsme, že se předchozí zájezdy vrátily v pořádku, tak jsme nedělali žádnou paniku," uvedl mladý pár, podle přízvuku zřejmě z Moravy. "Cha, cha, jsme třetina zájezdu, tak jedem," smál se mladík ze čtyřčlenné skupiny, která přišla ke stánku jako poslední.
Sunny Days kvůli finanční situaci přišla koncem ledna o pojištění proti úpadku. Pojišťovna Generali smlouvu na letošní rok neprodloužila. - více čtěte zde
Společnost neuspěla ani u dalších tuzemských ústavů a musela se změnit na agenturu. Jako taková nesmí prodávat a organizovat vlastní zájezdy. Spor se vede o to, zda firma může vypravit zájezdy, prodané ještě v době platnosti pojištění.
Podle vedení Sunny Days zájezdy vypravit lze. Ministerstvo pro místní rozvoj tak jasný názor nemá a podalo podnět k prošetření na živnostenský úřad. Úřad tvrdí, že klienti klienti nemají zaručený bezproblémový návrat, pokud se o ně společnost nepostará, ale zároveň nevyhlásí úpadek. Pojištění totiž platí jen pro případ úpadku.
Sunny Days na svých stránkách tvrdí, že je v dobré finanční kondici a svým závazkům vůči klientům dostojí, zároveň vedení firmy shání pojištění v zahraničí. Těm kdo koupený zájezd zruší, slibuje firma vrácení peněz bez stornopoplatků. Kolikrát se tak už stalo, firma nesdělila, zrušených zájezdů je prý minimum. - čtěte Je lepší nechat si vrátit peníze, radí ministerstvo