Minutová reklama pivovarnického gigantu ukazuje cestu Adolphuse Busche z Německa do USA v roce 1857. Po příjezdu se setkal s nepřátelstvím a protipřistěhovaleckými náladami, lidé na ulici na něj pokřikovali a strkali do něj (více o reklamách k finále ligy amerického fotbalu čtěte zde).
Podle některých hlasů je to paralela se současným postojem vůči muslimským uprchlíkům. Anheuser-Busch ale ujišťuje, že reklama není odpovědí na imigrační změny Trumpovy vlády a není politická.
„Toto komerční sdělení ukazuje začátek cesty Budweiseru,“ uvedl v prohlášení viceprezident Anheuser-Busch Ricardo Marques. „A i když se odehrává v 19. století, je to příběh, o kterém věříme, že bude souznít s dnešní podnikavou generací - těmi, kteří nadále usilují o splnění svých snů,“ doplnil.
Firma také upozornila, že reklama byla vytvořena ještě před tím, než Trump podepsal dekret, který zakazuje cesty obyvatel sedmi muslimských zemí do USA a o který nyní Bílý dům vede spor s federálním soudcem (více čtěte zde).
Někteří Trumpovi fanoušci však o tvrzení firmy nejsou přesvědčeni a volají po bojkotu piva, upozornily například britské servery Independent a Daily Mail. Na Twitteru se již objevil hashtag #boycottbudweiser.
Podle listu New York Times spot v délce 30 vteřin vysílaný při Super Bowlu vyjde na pět milionů dolarů (125,2 milionu korun). Budweiser je letos již po osmadvacáté výhradním pivním inzerentem při tomto sportovním svátku.