Trumpovy fandy nakrkla reklama k Super Bowlu, žádají bojkot Budweiseru

  • 189
Někteří příznivci amerického prezidenta Donalda Trumpa volají po bojkotu piva Budweiser společnosti Anheuser-Busch InBev poté, co firma představila svůj reklamní spot pro nedělní finále Super Bowlu. Reklama líčí příběh spoluzakladatele firmy, který do USA přišel jako imigrant.

Minutová reklama pivovarnického gigantu ukazuje cestu Adolphuse Busche z Německa do USA v roce 1857. Po příjezdu se setkal s nepřátelstvím a protipřistěhovaleckými náladami, lidé na ulici na něj pokřikovali a strkali do něj (více o reklamách k finále ligy amerického fotbalu čtěte zde).

Podle některých hlasů je to paralela se současným postojem vůči muslimským uprchlíkům. Anheuser-Busch ale ujišťuje, že reklama není odpovědí na imigrační změny Trumpovy vlády a není politická.

„Toto komerční sdělení ukazuje začátek cesty Budweiseru,“ uvedl v prohlášení viceprezident Anheuser-Busch Ricardo Marques. „A i když se odehrává v 19. století, je to příběh, o kterém věříme, že bude souznít s dnešní podnikavou generací - těmi, kteří nadále usilují o splnění svých snů,“ doplnil.

Firma také upozornila, že reklama byla vytvořena ještě před tím, než Trump podepsal dekret, který zakazuje cesty obyvatel sedmi muslimských zemí do USA a o který nyní Bílý dům vede spor s federálním soudcem (více čtěte zde).

Někteří Trumpovi fanoušci však o tvrzení firmy nejsou přesvědčeni a volají po bojkotu piva, upozornily například britské servery Independent a Daily Mail. Na Twitteru se již objevil hashtag #boycottbudweiser.

Podle listu New York Times spot v délce 30 vteřin vysílaný při Super Bowlu vyjde na pět milionů dolarů (125,2 milionu korun). Budweiser je letos již po osmadvacáté výhradním pivním inzerentem při tomto sportovním svátku.

,