„Rozhodnutí vyrábět vůz vyšší střední třídy přineslo značce Škoda upevnění pozice i na náročných trzích. Fakt, že se model Superb úspěšně etabloval i v konkurenci luxusních značek, nás utvrzuje v tom, že návrat značky Škoda do vyšší třídy byl správný,“ uvedl člen představenstva Škody Auto Horst Mühl.
Superby se vyrábějí už šestým rokem. Od srpna se limuzína nabízí v modernizovaném provedení. Cena základního modelu činí 619 900 korun.
Od letošního jara přibyl v kvasinském závodu k superbům ještě model Roomster, kvůli jehož výrobě investovala automobilka do závodu v Kvasinách 120 milionů eur a nabírá stovky dělníků.
„Souběžná výroba superbů a roomsterů umožňuje závodu určitou flexibilitu podle zájmu trhu. U superbu nám zbývá ještě volná kapacita, přál bych si dosáhnout maximálního vytížení závodu,“ uvedl ředitel kvasinského závodu Jan Tauchman.
V současné době dělníci ve svařovně a na montáži denně dokončí přes osmdesát superbů, při plné kapacitě by se mohlo zhotovit až 150 vozů. Během prvního pololetí vyrobili v Kvasinách 11 077 těchto aut.
Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je to o 3,5 procenta méně, podle automobilky je ale situace v odbytu superbu stabilní.
Hlavní úsilí však v posledních měsících věnuje automobilka novému modelu Roomster, jehož sériovou výrobu zahájila v březnu. Výroba postupně nabíhá a překročila stovku vozů denně.
Kapacita závodu je při třech směnách až 350 roomsterů za den. Toho chce automobilka dosáhnout do konce roku, celkem by pak na jejich výrobě mělo pracovat patnáct set dělníků.