Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Supermarkety ustoupily obřím prodejnám

  11:19aktualizováno  11:19
Ústup supermarketů z někdejšího výsluní zatím nemá konce. Především hypermarkety a diskontní prodejny přebraly v posledním roce další zákazníky supermarketovým řetězcům. Podle průzkumu společností Incoma a GfK utratí nejvíc peněz za potraviny v supermarketech už jen necelá pětina Čechů.

Ještě před pěti roky přitom tři lidé z deseti nechávali nejvíc peněz právě v supermarketech. Tento typ obchodů v oblibě zaostával jen za malými samoobsluhami a pultovými prodejnami.

Současná situace je už zcela odlišná. Trh ovládly hypermarkety, na popularitě získávají diskonty. Ty už představují hlavní nákupní místo potravin pro stejné množství lidí jako právě supermarkety.

„Nárůst diskontního segmentu přišel ještě těsně před zahájením provozu prodejen Lidl. V následujících letech můžeme kvůli tomuto novému řetězci na českém trhu očekávat další posilování diskontů,“ míní Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research. Více o diskontech čtěte ZDE.

Místo nákupu podle průzkumu ovlivňuje nejčastěji nabídka (šíře sortimentu, ceny, prostředí) a také vzdálenost prodejny.

Nejlépe zákazníci hodnotí šíři sortimentu v hypermarketovém řetězci Globus a za ním následují další hypermarkety: Interspar, Tesco, Hypernova, Carrefour.

V dalším klíčovém faktoru, cenové úrovni, vycházejí z hodnocení nejlépe diskonty Penny Market a dále řetězce Kaufland, Makro, Globus a Plus Diskont.

Supermarketové sítě (Albert, Billa, Delvita, J. Meinl a jiné) jsou zákazníky v cenách i sortimentu hodnoceny jen jako průměrné. Jejich silnou stránkou zůstává blízkost zákazníkovi kombinovaná s postačujícím výběrem zboží.

Největší část zákazníků považuje za hlavní nákupní místo potravin hypermarket. Roste i obliba diskontů, které už získaly stejný podíl jako supermarkety. (průzkum z května 2003)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.