Hodinky Swatch. Ilustrační snímek

Hodinky Swatch. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Swatch chce zpět do Česka, i prasklý řemínek teď musí spravit Slováci

  • 19
Švýcarská hodinářská firma Swatch Group chce v Česku co nejdřív znovu zřídit oficiální zastoupení. Přišla o něj před rokem, kdy zkrachovala firma Hibernia, jež v zemi prodávala i opravovala hodinky přes patnáct let. Komu se rozbijí, musí se od té doby obracet na Slovensko. Řada zákazníků o tom však ani neví.

"Mám starší swatch a potřeboval jsem k nim nový pásek. Ptal jsem se v Ostravě ve dvou značkových prodejnách, kde je v minulosti prodávali, a tam mi řekli, že Swatch v Česku končí a nemohou mi pomoci. Nevím, co mám teď dělat," napsal iDNES.cz ostravský čtenář.

Internet je podobných stesků plný. Lidé nevědí, kam se s hodinkami, které si nakoupili v prodejnách Details nebo Swatch Stores a jimž se například rozbilo sklíčko či se utrhl řemínek, obrátit.

Zmatek trvá už více než rok, protože společnost Hibernia, která začala hodinky proslulých značek jako Tissot, Certina, Longines, Hamilton či Swatch prodávat v roce 1993, loni v květnu v důsledku finanční krize spadla do insolvenčního řízení a v září na ni soud vyhlásil konkurz.

Porouchané swatchky opraví na Slovensku

Švýcarská centrála dočasně pověřila servisem swatchek nakoupených v ČR slovenskou společnost Elements Group sídlící v Bratislavě. "Vedle slovenských zákazníků se na nás měsíčně obrací i zhruba deset zákazníků z Česka. Posílají nám své hodinky a my jim zajistíme opravu či dodáme nový model, pokud je třeba," říká prodavačka slovenské prodejny Swatch Store.

Pokud někomu praskne řemínek, který už není v záruční době, stačí společnosti poslat fotografii či číslo staršího modelu a slovenská prodejna ho dodá také, ujišťuje prodavačka.

Prasklá sklíčka však slovenská prodejna zatím opravovat nemůže, a tak si jen sepisuje seznam zájemců o tento druh oprav, aby je vyřídila, až bude mít všechna potřebná povolení. "Těchto reklamací je ale velmi málo," ujišťuje prodavačka.

Švýcaři hodlají v Česku vybudovat nové servisní centrum

Problém podle ní může nastat u hodinek koupených na internetu. Tuzemské on-line obchody odebírají většinou zboží od velkoobchodního portálu B2Bhodinky.cz, který se na webu pyšní přímými vztahy s největšími hodinářskými společnostmi. Swatch Group s ním však oficiálně nespolupracuje.

 "Obchodníci si stěžují na to, že jejich dodavatel nechce hodinky opravovat a oni mají potíže s vyřizováním reklamací," sděluje slovenská prodavačka.

Švýcaři si složitou situaci v Česku uvědomují a chtějí ji co nejrychleji řešit. "Ano, situace není ideální, což nás samozřejmě mrzí. Pracujeme na tom, abychom ji co nejdříve vyřešili," napsala z centrály Swatch Group Natacha Pianarová. Součástí těchto kroků je podle ní i vybudování servisního centra na českém trhu.