Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

  19:10aktualizováno  19:10
Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

ilustrační snímek | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Na elektrifikaci tratě, kde zatím dopravu zajišťují jen motorové vozy řady 810, už hledá SŽDC projektanta, soutěž je od dnešního dne zveřejněná na profilu zadavatele.

„V případě hladkého průběhu výběrových řízení a získání stavebního povolení počítáme s tím, že by stavba mohla začít příští červenec,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Sedmikilometrová trať bude mít střídavou napájecí soustavu. Náklady na akci odhaduje SŽDC na 1,56 miliardy korun, tedy více než 200 milionů korun na kilometr. Rychlost na trati se má zvýšit až na 90 kilometrů v hodině.

Relativně vysoké náklady jsou podle SŽDC způsobeny i tím, že současný stav kolejiště v Šakvicích neumožňuje přímý vjezd trati od Brna na regionální dráhu a opačně. V Šakvicích se vybuduje nové nástupiště, samotná trať do Hustopeč povede částečně jinou trasou, než dosud a kvůli tomu se musí vykoupit pozemky.

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

Šakvice (červená značka), Hustopeče (modrá)

„Jedná se o kompletní modernizaci a elektrizaci. Vlký podíl nákladů má zásah do stanice Šakvice, kde bude řada významných stavebních úprav. Součástí je samozřejmě i modernizace stanice Hustopeče,“ dodala Šubová. Šakvice leží na hlavním koridoru Brno - Břeclav.

Kvůli elektrizaci podepsal už dříve Jihomoravský kraj se SŽDC, Českými drahami a obcemi memorandum. Cílem je přímé napojení na koridor a spojení do Brna bez přestupu.

„Realizací stavby dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti železnice a změně dopravního modelu ve prospěch železnice,“ dodala Šubová.

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Mapa elektrifikovaných železničních tratí v ČR

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.