Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už vypsala čtyři různé soutěže, největší balík jde na modernizaci celkem 49 drezín MUV 69. Podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského jsou to vozidla stará 30 až 40 let. Zůstat podle něj může na drezínách původní jen část pojezdu a rámu, vše ostatní bude nové.
"Kompletní kabiny včetně klimatizace a vytápění, motory, převodovky, brzdy nebo nakládací jeřáby," vypočítává Ptačinský. SŽDC jich má ve vlastnictví 368, před několika lety už část drezín modernizovala.
Soutěž vyhlásila SŽDC i na pětici dalších speciálních pracovních vozů, které jsou 34 let staré. Tři vozidla na údržbu trakčního vedení nakonec ani nebude modernizovat, ale koupí nové. "Modernizací stávajících nelze požadované parametry dosáhnout," vysvětlil Ptačinský.
SŽDC by ráda na modernizaci použila evropské peníze, využití dotací z Operačního programu doprava však dosud nebylo schváleno.