Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Obří tendr na železnici opět začíná. Podmínky jdou proti původnímu vítězi

  9:00aktualizováno  9:00
Správa železniční dopravní cesty vypsala znovu zakázku na modernizaci tratě mezi nádražím Praha-Hostivař a vinohradskými tunely. Největší soutěž letošního roku na železnici ale upravila tak, že se do ní vítěz zrušené soutěže nemůže přihlásit.

Na nádraží Praha - Hostivař je přístupné jedno nové nástupiště. | foto: Tadeáš HavlíkMetro.cz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zakázku za 3,6 miliardy vypsala na poslední chvíli ještě podle platnosti stávajícího zákona o veřejných zakázkách, od 1. října platí nový. Zatímco odhadovaná cena zůstala stejná, podmínky jsou jiné.

„Nejdůležitější změny jsou pro odstranění předchozích nejasností. Tedy je stanoven požadavek na zajištění vybraných prací a dodávek hlavním zhotovitelem a stanovena tomu odpovídající část kvalifikace, která musí být prokázána hlavním zhotovitelem. Na prokázání zajištění subdodavatelských vztahů je nutné před podpisem smlouvy o dílo doložit smlouvy se subdodavateli,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Původní vítěz mimo hru

Vyhráli, ale obří zakázku na železnici nezískali. Teď chtějí 200 milionů

S novými podmínkami má ale problém firma Chládek a Tintěra Litoměřice. Tu doporučila po dlouhém zkoumání hodnotící komise jako vítěze původní soutěže, když nabídla, že zakázku postaví za 3,4 miliardy. Ostatní zájemci byli výrazně nad rozpočtovou cenou.

Chládek a Tintěra Litoměřice se ještě snaží rozhodnutí zvrátit u antimonopolního úřadu, SŽDC si nechala v nové soutěži zadní vrátka pro případ, že by ji ÚOHS přikázal uzavřít smlouvu s původním vítězem.

Podle obchodního ředitele Chládka a Tintěry Litoměřice Pavla Stoulila jsou nové podmínky namířené proti nim. „Většina personálu musí mít zkušenost se stavbou nad 540 milionů. Je to hranice, kterou těsně nesplňujeme,“ říká Stoulil. Původně byla tato hranice pouze pro pozici stavbyvedoucího, tu firma splňuje.

Fotogalerie

Přísnější je také možnost prokázání kvalifikace prostřednictvím subdodavatele, osm základních mostů musí stavět přímo vítěz soutěže. Zvýšené jsou taky požadavky na pojištění, jistoty a minimální obraty.

Zákon o veřejných zakázkách umožňuje při novém vyhlášení soutěže změnit kvalifikační kritéria. „V případě, že však předchozí řízení bylo zrušeno z důvodu nemožnosti učinit jednoznačný závěr o posouzení kvalifikace uchazečů, pak by v novém vyhlášení mělo být upřesnění a rozepsání kvalifikace, nikoliv rozšíření tak, aby vznikla nemožnost přihlásit se do nové soutěže původním dodavatelům,“ říká Lucie Moravčíková, vedoucí právního oddělení společnosti Otidea zabývající se veřejnými zakázkami.

Podle Stoulila zatím není jasné, zda se do nové soutěže přihlásí, čekají na výsledek řízení u ÚOHS. Pokud neuspějí, nejspíše budou muset vytvořit sdružení firem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Benzinová stanice Tank Ono na archivním snímku z roku 2009.
Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje,...  celý článek

Stevardka Českých drah
Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu...  celý článek

Michal Hala
Soud zprostil v kauze odpočívadla na D1 exmanažera ŘSD Halu obžaloby

Obvodní soud pro Prahu 4 ve středu zprostil obžaloby bývalého výkonného ředitele Ředitelství silnic a dálnic Michala Halu i další obžalované v případu údajného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.