Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

  9:09aktualizováno  9:09
Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Ilustrační snímek. | foto: České dráhy

Zakázku za 1,068 miliardy korun zveřejnila SŽDC ve věstníku veřejných zakázek. V železničním názvosloví jde o revitalizaci, tedy jen částečné zlepšení stavu trati, ale nikoliv například narovnání oblouků. Svým objemem jde o jednu z největších zakázek na železnici v letošním roce.

Na trati momentálně jezdí 13 párů vlaků v pracovní dny rychlostí, která těžce zaostává za silnicí. Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Součástí zakázky je výměna kolejí, nové zabezpečovací zařízení pro dálkové řízení či vylepšení zázemí pro cestující. Rekonstrukcí projdou stanice Libochovice a Čížkovice. Úpravy mají zvýšit bezpečnost a maximální možnou rychlost vlaků. Zvýší se také propustnost tratě: z 37 vlaků denně na 52 denně. SŽDC chce použít trať jako možnou odklonovou pro hlavní trasu mezi Prahou, Ústím nad Labem a Chomutovem.

Propustnost zvýší například nově vybudovaná výhybna v Radonicích nad Ohří. Na některých nádražích se sice zredukuje počet kolejí, ale postaví se nová nástupiště. Ta se vybudují spolu s přístřešky i na zastávkách. Velkou část nákladů spolyká rekonstrukce přejezdů: celkem 22 jich bude nových.

Z dokumentace z povolování stavby vyplývá, že se na trase zvýší rychlost. Dosud je maximem šedesátka, mezi Lovosicemi a Čížkovicemi padesátka. Na úseku z Libochovic do Radonic nad Ohří by po revitalizaci trati měla být nově nejvyšší rychlost 120 kilometrů v hodině, z Radonic do Loun 80 kilometrů v hodině. Mezi Lovosicemi a Čížkovicemi stoupne rychlost o 10 km/h na šedesátku. Stodvacítku ale stávající vlaky příliš nevyužijí: na této trati České dráhy jezdí s Regionovami, které umí jezdit maximálně 80 kilometrů za hodinu.

Kromě regionálních vlaků se předpokládá nasazení dvou párů spěšných vlaků v úseku Ústí nad Labem hl. n. – Lovosice – Louny. Jízdní doba u osobních vlaků se má v úseku Louny - Lovosice zkrátit na 50 min.

V rámci rekonstrukce se opraví kolejový svršek a spodek, upraví kolejové uspořádání v železničních stanicích, vybudují se nová nástupiště ve stanicích a na zastávkách, osvětlení, rozhlas, informační systém, kamerový systém a orientační systém. Rekonstrukcí projdou také propustky a mosty. Stavět se začne letos v září, konec se předpokládá v listopad 2018.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.