Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

  9:09aktualizováno  9:09
Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Ilustrační snímek. | foto: České dráhy

Zakázku za 1,068 miliardy korun zveřejnila SŽDC ve věstníku veřejných zakázek. V železničním názvosloví jde o revitalizaci, tedy jen částečné zlepšení stavu trati, ale nikoliv například narovnání oblouků. Svým objemem jde o jednu z největších zakázek na železnici v letošním roce.

Na trati momentálně jezdí 13 párů vlaků v pracovní dny rychlostí, která těžce zaostává za silnicí. Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Součástí zakázky je výměna kolejí, nové zabezpečovací zařízení pro dálkové řízení či vylepšení zázemí pro cestující. Rekonstrukcí projdou stanice Libochovice a Čížkovice. Úpravy mají zvýšit bezpečnost a maximální možnou rychlost vlaků. Zvýší se také propustnost tratě: z 37 vlaků denně na 52 denně. SŽDC chce použít trať jako možnou odklonovou pro hlavní trasu mezi Prahou, Ústím nad Labem a Chomutovem.

Propustnost zvýší například nově vybudovaná výhybna v Radonicích nad Ohří. Na některých nádražích se sice zredukuje počet kolejí, ale postaví se nová nástupiště. Ta se vybudují spolu s přístřešky i na zastávkách. Velkou část nákladů spolyká rekonstrukce přejezdů: celkem 22 jich bude nových.

Z dokumentace z povolování stavby vyplývá, že se na trase zvýší rychlost. Dosud je maximem šedesátka, mezi Lovosicemi a Čížkovicemi padesátka. Na úseku z Libochovic do Radonic nad Ohří by po revitalizaci trati měla být nově nejvyšší rychlost 120 kilometrů v hodině, z Radonic do Loun 80 kilometrů v hodině. Mezi Lovosicemi a Čížkovicemi stoupne rychlost o 10 km/h na šedesátku. Stodvacítku ale stávající vlaky příliš nevyužijí: na této trati České dráhy jezdí s Regionovami, které umí jezdit maximálně 80 kilometrů za hodinu.

Kromě regionálních vlaků se předpokládá nasazení dvou párů spěšných vlaků v úseku Ústí nad Labem hl. n. – Lovosice – Louny. Jízdní doba u osobních vlaků se má v úseku Louny - Lovosice zkrátit na 50 min.

V rámci rekonstrukce se opraví kolejový svršek a spodek, upraví kolejové uspořádání v železničních stanicích, vybudují se nová nástupiště ve stanicích a na zastávkách, osvětlení, rozhlas, informační systém, kamerový systém a orientační systém. Rekonstrukcí projdou také propustky a mosty. Stavět se začne letos v září, konec se předpokládá v listopad 2018.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali s opravami 24. července. Pomocí frézy z dálnice vyřízli pruh
PŘEHLED: Kvůli opravám čekají řidiče komplikace na dálnicích D1, D2, D5 i D8

Během letních prázdnin plánuje ministerstvo dopravy řadu oprav na dálnicích i silnicích I. třídy. Největší komplikace mohou řidiči čekat na několika úsecích...  celý článek

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.