Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Drážní zakázka desetiletí. Stát zrychlí za 6,2 miliardy vlaky na jih

  8:56aktualizováno  8:56
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala dlouho očekávanou soutěž na modernizaci železniční tratě z Prahy do Českých Budějovic mezi Voticemi a Sudoměřicemi. Jde o bezkonkurenčně největší stavební zakázku od státu v letošním roce, na železnici pak největší za posledních deset let.

Vlakové nádraží České Budějovice. Nástupiště už je opravené, budova na rekonstrukci stále čeká. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Odhadovaná cena zakázky, která má zefektivnit železniční trať z Prahy do Českých Budějovic, je 6,237 miliardy korun. Podle údajů ve věstníku veřejných zakázek bude zakázka dvoukolová: nejprve firmy podají do 23. června žádost o kvalifikaci, a pokud projdou, mohou podávat nabídky.

Vítězná firma má celý úsek zdvojkolejnit a zrychlit, na zakázku bude mít téměř 4 roky (46 měsíců). Celý úsek je potom v podstatě novostavbou včetně stavby dvou nových tunelů a více než dvaceti mostů.

Zakázka přichází v době, kdy si stavební firmy stěžují na nedostatek práce od státu, zejména v dopravním stavitelství. Ředitelství silnic a dálnic sice loni na podzim vypsalo zakázky za více než dvacet miliard korun, šlo ale jen o kvalifikace a mezitím se soutěže nepohnuly. Dá se proto očekávat poměrně velký boj firem, který by mohl stlačit i cenu.

Stavba je součástí čtvrtého koridoru, do kterého stát nalil v posledních letech desítky miliard. Zatím posledním dokončeným úsekem na této trase je úsek z Benešova do Votic včetně řady nových tunelů. I díky nim se už letos jízdní doba z Prahy do Českých Budějovic zkrátila pod dvě hodiny.

Zakázka nabrala více než roční zpoždění kvůli novému povolování vlivu na životní prostředí EIA. Koridor do Českých Budějovic bude ale stále ještě nedokončený. Dva roky zpoždění má například modernizace úseku Doubí - Soběslav. Nejasný je i termín zahájení prací na úseku Nemanice - Ševětín.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.