Čtěte také:
Operátoři: všichni jsme jedničky
T-Mobile meziročně zvedl čistý zisk téměř o čtyřicet procent na 3,03 miliardy korun. O šest procent mu stouply i tržby, které se vyšplhaly na 13,42 miliardy korun.
Počty zákazníků Eurotelu oznámila jeho mateřská firma Český Telecom už dříve v tiskové zprávě. Podle ní na konci června 2005 dosáhl celkový počet zákazníků 4,42 milionu klientů, což je zhruba o 40 tisíc méně než ukázala poslední čísla T-Mobilu.
"Tyto výsledky ukazují, že zatímco T-mobile noví zákazníci přináší dodatečné tržby při nulovém růstu nákladů, Eurotelu přírůstek zákazníků pouze vyrovnává tržby. Náklady Eurotelu přitom rostou v souladu s růstem počtu zákazníků," říká Petr Bártek ze společnosti Cyrrus.
Podle něj se tak ukazuje, že výsledky firem v čím dál větší míře závisejí na podílu firemních zákazníků. A i tady se dá čekat přesun zákazníků Eurotelu k ostatním operátorům, odhaduje Bártek. T-Mobile by mohl brzy zaujmout první místo i z hlediska tržeb, odhaduje Bártek.
Třetí operátor Oskar/Vodafone vykázal na konci prvního pololetí 1,951 milionu aktivních SIM karet.
Podle vykazovaných statistik Eurotelu za tři měsíce ubylo 244 tisíc zákazníků. Úbytek je ale pouze statisticky, protože firma dříve počítala mezi "živá" čísla i předplacené karty, kde nebyl pohyb osmnáct měsíců. Nyní ale za "mrtvá" čísla považuje už ta, se kterými se nic neděje třináct měsíců. Stejně jako konkurence.
"Nicméně se domníváme, že počty zákazníků předplacených služeb mají omezenou vypovídací hodnotu na trhu, kde vysoká penetrace převyšující sto procent je vyšší než počet skutečných zákazníků, což je způsobeno zákazníky používajícími více SIM karet," uvedla už dříve společnost v tiskové zprávě.
Celkový počet aktivních mobilních telefonů v ČR podle zveřejněných údajů v pololetí dosáhl téměř 11 milionů, tedy více než jeden telefon na každého občana včetně nemluvňat. Nejméně pětina populace ale dosud žádný telefon nevlastní, uvedla ČTK.