Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


T-Mobilu loni klesly tržby o sedm procent na 29 miliard

  11:33aktualizováno  12:15
Mobilnímu operátorovi T-Mobile loni klesly tržby o sedm procent na 29,3 miliardy korun. Výsledky ovlivnila doznívající ekonomická recese, sílící regulační tlaky ze strany EU i vysoká konkurence na trhu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: AP

Provozní zisk EBITDA se snížil o 14 procent na 13,9 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA se snížil o 14 procent na 13,9 miliardy korun.

"V posledních letech jsou podmínky na trhu neobyčejně náročné, a proto můžeme být s dosaženými výsledky více než spokojeni. Podařilo se nám udržet stabilní zákaznickou základnu a vykázat stabilní finanční výsledky, ale také jsme úspěšně vstoupili do nových oblastí," uvedl generální ředitel Milan Vašina.

Celkový počet zákazníků operátora se loni zvýšil zhruba o 0,2 procenta na 5,475 milionu. Množství tarifních uživatelů stoupl o čtyři procenta na 2,78 milionu, počet zákazníků využívajících předplacené karty se o čtyři procenta snížil. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o desetinu na 417 korun. Podíl odcházejících zákazníků klesl o 0,1 bodu na 1,3 procenta.

Novými firemními zákazníky jsou například Mafra, AAA Auto nebo Makro. Firma loni intenzivně budovala rychlou datovou síť 3G, kterou do konce roku pokryla 39 měst. Zavedla nové neomezené tarify Grand a Profi, spustila on-line půjčovnu her Frag a na podzim začala nabízet příjem satelitního televizního vysílání.

T-Mobile také úspěšně dokončil testovací provoz technologie NFC (Near Field Communication), což otevírá cestu k využívání identifikačních služeb a mobilních plateb v budoucnu.

V roce 2011 chce T-Mobile dále investovat do rozvoje datových služeb, zejména vysokorychlostního mobilního připojení k internetu. Budování sítě 3G bude pokračovat se stejnou intenzitou jako v roce předchozím. Navíc díky smlouvě o sdílení sítě, kterou T-Mobile nedávno uzavřel s TO2, bude moci operátor nabízet 3G služby mnohem většímu počtu uživatelů, než se původně plánovalo. Strategie T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.