Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

  17:05aktualizováno  17:05
Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc korun na provoz historické ozubnicové trati do Kořenova.

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003 | foto: Pavel Šturm / Železniční společnost Tanvald

„Je to podmínka, které úplně nerozumím. Nicméně jde o částku, bez které bychom nemohli ani vyjet,“ poznamenal ředitel společnosti Petr Prokeš.

OBRAZEM: Letošní veletrh Czech Raildays lákal na lokomotivy i unikátní vozy

Liberecký kraj zveřejnil smlouvu v registru smluv ve stejný den, kdy se v něm objevily i další podobné kontrakty na jiné dotace. Ani v jedné ale podmínka o zákazu kritiky kraje není.

Podle smlouvy nesmí kraj a lidi s ním spojené kritizovat nejméně jeden rok. V Libereckém kraji vládne koalice Starostů pro Liberecký kraj, ANO, ČSSD a ODS.

Podobná smlouva se v registru objevila už loni. „Ustanovení, na které se ptáte, navrhl koordinátor veřejné dopravy LK společnost Korid LK, a to na základě zkušeností z minulých let. Toto navržené ustanovení následně na svém jednání rada kraje odsouhlasila,“ řekl radní pro dopravu Marek Pieter.

Radní přitom netušili, že existuje takové ustanovení ve smlouvě, zvláště když v jiných není. Podle informací MF DNES ustanovení prosadil do smlouvy jednatel Koridu Pavel Blažek. Korid LK je stoprocentně vlastněný Libereckým krajem a má na starost organizaci veřejné dopravy v kraji. Toho, stejně jako další zaměstnance Koridu, v diskuzích na dopravním portálu k-report.net dlouhodobě kritizoval Tomáš Hádek, jeden z členů Železniční společnosti Tanvald a zaměstnanec firmy, na jejíž licenci historické vlaky na zubačce jezdí. Například za to, Liberecký kraj objednal mezi Libercem a Turnovem spěšný vlak, který je pomalejší, než osobní.

„Pan Blažek bohužel není schopen na kritiku reagovat jinak, než vyhrožováním jejich nositelům. Problémy a nedostatky veřejné dopravy v kraji se ale nevyřeší tak, že se o nich zakáže mluvit a psát s odkazem na to, že jde o jakousi negativní kampaň,“ řekl před rokem Hádek, když se MF DNES o případ zajímala poprvé. Hádek se v komentářích na serveru zdržel uvádění Blažkova jména.

Loni na podzim se přitom zdálo, že spor je už zažehnaný. V registru se objevila smlouva na neinvestiční dotaci na 700 tisíc, v které už stejná podmínka nebyla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stevardka Českých drah
Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu...  celý článek

Benzinová stanice Tank Ono na archivním snímku z roku 2009.
Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje,...  celý článek

Londýnské letiště City má dráhu o délce 1500 metrů, proto sem mohou jen menší...
Jako MHD. Z Prahy startuje další linka do Londýna - na letiště bankéřů

Praha získá poprvé přímé spojení s londýnským letištěm City, které je využíváno pro svoji blízkost s finanční čtvrtí Canary Wharf. Nabídka spojů mezi Prahou a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.