Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tatra a Liaz: Letos je šance na oživení

  10:58aktualizováno  10:58
V minulém týdnu proběhly valné hromady akciových společností Tatra a Truck International (dříve Škoda Liaz). Akcionáři obou firem zhodnotili dopady ekonomické krize, která ve druhé polovině 90. let postihla i výrobce nákladních automobilů. Tatra oslavila 150. výročí založení.

Kopřivnická Tatra uzavřela loňský rok se ztrátou 2,6 miliardy korun. Do záporného hospodářského výsledku se promítlo navýšení opravných položek na investice v dceřiných společnostech a vysoké zadlužení podniku. Plynulému rozvoji firmy bránila také nestabilita hlavního akcionáře Škody Plzeň.

V červenci byla firma zařazena do vládního revitalizačního programu. Tento fakt se příznivě projevil ve zvýšené výrobě automobilů na konci roku. Celková výroba dosáhla 1209 kusů, prodej 1123 kusů.

Letos se Tatra soustředí především na snižování režijních nákladů a technickou inovaci vozů řad TERRNO, JAMAL a FORCE. Vývoj se zaměřuje na motory splňující ekologické normy EURO II a EURO III.

V sobotu 2. září proběhly v Kopřivnici oslavy 150. výročí založení automobilky. Její vedení by uvítalo rychlý vstup strategického partnera, což podpořil i ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr.

Akciová společnost Truck International Mnichovo Hradiště hospodařila loni se ztrátou 1,037 miliardy korun. Celková produkce v loňském roce dosáhla 138 vozů.

Společnost je stoprocentním vlastníkem holdingu stejného jména, ve kterém jsou sdruženy firmy Škoda Mnichovo Hradiště (výroba nákladních vozidel), Škoda Motory, Škoda Liberec (výroba náprav) a Škoda Mělník (výroba rámů).

Hlavním výrobním programem společnosti jsou dvě řady nákladních vozidel označené 300 a 400.

Řada 300 pokrývá celý rozsah provedení od návěsů a sklápěčů až k speciálním podvozkům. Zástupcem řady 400 byl dosud pouze návěsový tahač s obchodním názvem XENA. V současné době se začíná s výrobou sklápěče FOX.

Na období let 2000 - 2002 je připraven plán restruktualizace společnosti, který zahrnuje především snížení fixních nákladů a zvýšení kvality a konkurenceschopnosti výrobků.

Oba tradiční čeští producenti nákladních vozidel věří, že letos se podaří nastartovat výrobu a vyvést firmy z červených čísel.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Tankování (ilustrační foto)
Benzin a nafta mírně zlevnily, natural stojí přes 30 korun ve třech krajích

Ceny pohonných hmot mírně zlevnily. Benzin Natural 95 za uplynulý týden zlevnil v průměru o haléř na 29,65 koruny za litr a nafta o dva haléře na 28,54 koruny...  celý článek

Ilustrační snímek
Stát vyplatí zemědělcům za sucho zhruba 1,2 miliardy, řekl Jurečka

Zemědělci by za škody způsobené letošním suchem mohli podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) dostat zhruba stejné kompenzace jako v roce 2015,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.