"Mladá Boleslav kvalifikované zaměstnance potřebuje, my naopak teď kvůli poklesu odbytu hledáme možnosti, jak zaměstnance nepropouštět. Jednání vypadají velmi nadějně, je třeba ale dořešit například ubytování a dopravu případných tatrováků v Boleslavi," řekl předseda tatrováckých odborářů Milan Baroň.
Rozhovor se šéfem Tatry čtěte zde |
Zatím není jasné, kolika zaměstnanců Tatry by se práce ve Škodovce týkala. "Mistr nám řekl, že budeme asi dva a půl měsíce v létě doma za šedesát procent platu. A pak se zeptal, kdo by chtěl přechodně dělat ve Škodovce, aby se přihlásil, že už se vypracovávají seznamy zájemců,“ řekl jeden ze zaměstnanců montáže.
Škodovka hledá lidi k Yetimu
Mluvčí mladoboleslavské továrny Jaroslav Černý zájem kopřivnické Tatry potvrdil. "Vše je ale teprve v začátcích, proběhlo první jednání. Nabídli jsme Tatře nějaké podmínky a bude teď na ní, zda je přijme,“ řekl Jaroslav Černý.
O jaké podmínky jde a zda se jedná například o to, kdo by hradil zaměstnancům Tatry ve Škodovce dojíždění či ubytování, odmítl upřesnit.
"Zatím opravdu nemohu být konkrétní,“ řekl Černý. Odmítl také říci, kolik lidí by mohlo z Kopřivnice do Škodovky za prací jezdit. Společnost Škoda Auto nyní hledá zaměstnance především pro svůj závod v Kvasinách, kde se začne vyrábět model Škoda Yeti. "Potřebujeme tady asi sto padesát až dvě stě zaměstnanců,“ řekl mluvčí.
Propouštění se Tatra nevyhne
Předák tatrováckých odborářů Milan Baroň se však obává, že ani případná odstávka automobilky na několik letních týdnů, ponechání zaměstnanců doma za část platu a případná dohoda ve Škodovce nakonec nezabrání propouštění nadbytečných zaměstnanců.
"Vypadá to, že ještě do konce srpna dostane výpověď něco přes sto zaměstnanců,“ řekl Milan Baroň. Upřesnil, že by mělo jít hlavně o pracovníky, kteří nemají smlouvu na dobu neurčitou. "Ale záleží to na jednotlivých mistrech výroby - někteří tvrdí, že je pro ně potřebnější a lepší zaměstnanec se smlouvou na dobu neurčitou,“ vysvětlil odborář.
Automobilka Tatra se v letošním roce potýká s propadem odbytu. Zatímco loni firma prodala dva tisíce tři sta automobilů, letos vypracovalo vedení krizový plán, který v té nejhorší variantě počítá s výrobou pouhých třinácti set padesáti vozů. Optimističtější předpoklady pak odhadují letošní výrobu na patnáct set aut.
|