Zvenčí to působí jako návrat starých časů: akcionáři dosadili na místo provozního ředitele Karla Benedu, který se na stejný post do Tatry vrací po deseti letech. Po svém odchodu z firmy vedl například českou automobilku Liaz nebo budoval novou automobilku v Jordánsku.
Benedovi příznivci na něm oceňují to, že coby znalec východních trhů krachující automobilce před lety zajistil kontrakt v Rusku, který ji pomohl udržet při životě. Jeho návrat do automobilky by tedy mohl být dobrým signálem pro potenciální investory. Jisté je každopádně to, že jeho comeback přivítali zaměstnanci, kteří o jeho obchodních schopnostech dodnes hovoří s uznáním.
"Do Tatry přišla výrazná skupina investorů, kteří věří v rozvoj firmy," popisuje Karel Beneda důvody, které jej do firmy po deseti letech přivedly, a dodává: "Já Tatře taky věřím. Vím, co auta, která vyrábí, dovedou, a myslím si, že automobilka má velké možnosti růstu," dodal Karel Beneda.
"To, co lidi v Tatře dokázali, je malý zázrak. Amy chceme tomu zázraku pomoci. Tatru ve světě všichni respektují, její jméno má vynikající zvuk. A na ten chceme navázat," vysvětluje detaily své mise Karel Beneda.
Začnou se dělat i pevné podvozky
Milovníci kopřivnické Tatry vyzdvihují především její "unikátní" vzduchem chlazený motor a podvozek, schopný provozu v extrémně těžkém terénu. Problém je, že firma není schopná svá specifická auta v silné konkurenci světových automobilek úspěšně prodat.
Teď ale vládne optimismus: Tatra chce pro další vývoj využít například zkušeností z proslulé rallye Paříž- Dakar, která značce přinesla značné sportovní úspěchy.
"Hodně věcí, které na Dakaru vyzkoušíme, využíváme v sériové výrobě," popisuje Karel Beneda propojení výroby nákladních automobilů s motoristickými soutěžemi.
Vedle terénních specialit chtějí ale nyní v Tatře noví majitelé začít i výrobu aut s pevnými podvozky. "Podvozek dělá tatru tatrou, ale pokud chceme být konkurenceschopní, musíme vyhovět také zákazníkům, kteří chtějí běžné vozy s pevnými nápravami," prozrazuje budoucí strategii Beneda.