Telecom brzdí rušení linek

  • 38
Český Telecom se snaží zastavit zrychlující se odhlašování pevných linek. Zatím se mu daří rozjetý vlak brzdit. Jedním z nejvydařenějších tahů se ukázalo zlevnění poplatku za zřízení telefonu z 3,5 tisíce na patnáct set korun.

"Od května, kdy akce začala, do listopadu jsme zřídili téměř čtyřicet tisíc nových linek," říká mluvčí Telecomu Vladan Crha.

Z toho necelých 31 tisíc bylo domácností, zbytek zákazníci z řad firem. Pevnou linku si lidé berou domů za zlevněnou cenu se smlouvou minimálně na dva roky. Podobně postupují při zvýhodněných cenách mobilní operátoři.

Přesto Českému Telecomu při meziročním srovnání v průměru ubývá 7700 zákazníků měsíčně. Při zářijovém srovnání klesl meziročně počet zákazníků Telecomu o 92 tisíc.

Podle zástupců Telecomu si řada lidí pořizuje novou linku hlavně kvůli internetu. Více než třetina domácností si letos k nové lince rovnou pořídila i speciální program Home Internet. Ten má nyní doma asi sto tisíc lidí. Ostatní si berou většinou nové tarify, kde Telecom stejně jako mobilní společnosti nabízí za vyšší měsíční poplatek minuty volání zdarma.

Celkem se k internetu pomocí vytáčeného přístupu připojuje asi 850 tisíc lidí. Pro ně zatím neexistuje nabídka za paušální měsíční poplatek. Přitom průměrně stráví na internetu asi jedenáct hodin měsíčně.

Paušál Telecom nabízí u služby ADSL, což je název vysokorychlostního připojení k internetu. Právě to je podle Crhy motivem řady lidí, proč si nově telefonní linku pořídí.

Zákazníků služby ADSL je nyní zhruba 13,5 tisíce. Telecom věří, že od Nového roku odhlašování linek ještě více zpomalí díky rychlému internetu za necelých 1100 korun.

"Ukazuje se, že cena je pro rozhodování lidí důležitější než omezení objemu přenášených dat," říká Crha.