Podle mluvčího Telecomu Vladana Crhy firma tuto taktiku zvolila proto, že program Home Mini je ze sociálních důvodů dotovanou službou.
Konkurence však tvrdí, že Telecom chce znemožnit přístup ke konkurenci právě těm klientům, pro které by to bylo výhodné. „U programu Standard s vyšším měsíčním paušálem 299 korun se to průměrným zákazníkům, kteří provolají měsíčně kolem 500 korun, už příliš nevyplatí,“ soudí Rostislav Kocman z internetového deníku Mobil.cz.
Podle televize Prima začal chování Telecomu prošetřovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Firmu podezírá, že zneužila svého monopolního postavení na trhu.
Značnou kritiku však Telecom sklízí za to, že před klienty o konkurenční pasti mlčel, a pokud si zákazník drobnou poznámku na konci dvoustránkového ceníku nenašel sám, nic nevěděl. „Informace o podmínkách programů budou zákazníci dostávat s výpisy v průběhu tohoto měsíce,“ uvedl Crha.
Program Home Mini s měsíčním paušálem 190 korun si lidé houfně zřizovali na přelomu roku proto, aby na ně nedopadlo téměř dvojnásobné zdražení měsíčního poplatku za pevnou linku. „Myslím, že jednou ze závažných chyb je, že Telecom nedokáže lidem pořádně vysvětlit, co a proč dělá,“ řekl předseda dozorčí rady Telecomu Michal Tošovský. Záležitost kolem omezení uživatelů Home Mini však považuje „tak trochu za bublinu“: „Telecom službu volby operátora dosud nenabízí, tak není o čem řečnit.“
Jiní operátoři to však vidí jinak. „Vůči zákazníkům to není fér. Řada z nich nebude moci najet na nejúspornější režim,“ míní mluvčí společnosti Aliatel Martina Kemrová.
Klienti, kteří se budou chtít zbavit pocitu, že jsou v zajetí monopolu, mohou přejít na jiný tarif a od poloviny roku volat přes jiné operátory. Přechod na dražší paušál je nebude nic stát. Z programu Home Mini je totiž podle Crhy možné odejít zdarma.