V pondělí zaznamenaly infolinky Telecomu rekord - volalo na ně 689 tisíc lidí. Zhruba dvě třetiny z nich přitom sháněly číslo platné po víkendovém přečíslování.
Za volání na operátory obsluhovanou linku 14119 se platí 5,50 koruny za minutu hovoru, stejně jako za volání na 1180. Počítač na lince 14111 odpovídá za 5,20 koruny za minutu.
Hledači čísel skolili web Telecomu
Zájemci o aktuální spojení v pondělí přetížili internetové stránky www.telecom.cz tak, že byly celé dopoledne nedostupné. "Na stránkách je asi šedesátkrát více přístupů než obvykle, v jednu chvíli se na ně hlásilo 500 lidí za sekundu," řekla iDNES Hana Hejsková z tiskového oddělení.
Plánovaná kapacita stránek je podle Telecomu asi pětinásobně nižší. Firma lidem doporučuje vyhledávání na stránkách dceřinné společnosti IOL (domény www.iol.cz a www.quick.cz).
Telecom spočítal, jak se zvýšil provoz na telefonních informačních linkách. "Na linku 14111 volá průměrně 80 tisíc lidí měsíčně, jen v neděli to bylo 196 tisíc lidí," vypočítává Crha.
Výrazný je také nárůst u obsluhované linky 1180. Firma obsadila všechna možná operátorská místa, na dotazy odpovídá asi 360 lidí, každý vyřídí 70 hovorů za hodinu.
"Na linku 1180 často volají lidé, požadující kromě nového čísla i doplňující informace, takže se jejich odbavení prodlužuje," řekl iDNES mluvčí Telecomu Vladan Crha. Připomněl, že firma zdvojnásobila počet operátorů.