Za neplnění slíbených kritérií už Telecom zaplatil za rok 1996 pokutu 2,7 milionu korun a loni přibližně padesát milionů za nezavedení detailního účtování telefonních poplatků.
Kromě těchto velkých pokut vyplývajících z licence platí Telecom řadu menších sankcí řádově okolo dvou set tisíc korun například za špatnou dokumentaci k zařízením.
První tři roky se Telecom potýkal hlavně s kvalitou a množstevní ukazatele, jako třeba zavádění nových stanic, plnil bez problémů. Dnes se situace otočila. S úspěšností spojení nebo vyřizováním reklamací už nemá problémy, ale slíbil více nových stanic, než zavedl.
"To je dáno především změnou prostředí. Trh je do značné míry nasycen a konkurence mobilních telefonů je velká, takže není tolik nových žádostí, abychom splnili stanovené cíle," říká mluvčí Telecomu Vladan Crha s tím, že jejich stanovení bylo poplatné době před šesti lety.
I když se šéf ČTÚ David Stádník nechce k hodnocení vyjadřovat, dokud každoroční kontrola koncem května neskončí, dobře informovaný zdroj z úřadu tvrdí, že problémy Telecom určitě mít bude. Například do zřízených stanic si společnost údajně počítá i zrušené linky.