Telecom znovu neplní své cíle rozvoje

P r a h a - Hodnocení přínosů strategického partnera Českého Telecomu - konsorcia TelSource - i letos nedopadne nejlépe. Monopolní provozovatel pevných telefonních linek nezvládl loni zavést slíbený počet nových telefonních stanic a veřejných automatů. S podobnými problémy se Telecom potýká již od roku 1996, od kdy Český telekomunikační úřad plnění kritérií vyhodnocuje.

Za neplnění slíbených kritérií už Telecom zaplatil za rok 1996 pokutu 2,7 milionu korun a loni přibližně padesát milionů za nezavedení detailního účtování telefonních poplatků.

Kromě těchto velkých pokut vyplývajících z licence platí Telecom řadu menších sankcí řádově okolo dvou set tisíc korun například za špatnou dokumentaci k zařízením.

První tři roky se Telecom potýkal hlavně s kvalitou a množstevní ukazatele, jako třeba zavádění nových stanic, plnil bez problémů. Dnes se situace otočila. S úspěšností spojení nebo vyřizováním reklamací už nemá problémy, ale slíbil více nových stanic, než zavedl.

"To je dáno především změnou prostředí. Trh je do značné míry nasycen a konkurence mobilních telefonů je velká, takže není tolik nových žádostí, abychom splnili stanovené cíle," říká mluvčí Telecomu Vladan Crha s tím, že jejich stanovení bylo poplatné době před šesti lety.

I když se šéf ČTÚ David Stádník nechce k hodnocení vyjadřovat, dokud každoroční kontrola koncem května neskončí, dobře informovaný zdroj z úřadu tvrdí, že problémy Telecom určitě mít bude. Například do zřízených stanic si společnost údajně počítá i zrušené linky.