Výnosy z podnikání se snížily o devět procent na 13,73 miliardy korun.
Jedním z důvodů většího poklesu zisku bylo zaúčtování 381 milionů korun nákladů na chystaný restrukturalizační program, kterým chce firma zlepšit provozní efektivitu. Mimořádné náklady na restrukturalizaci se rovněž spolu se snížením výnosů a loňským jednorázovým ziskem z prodeje nemovitostí projevily v poklesu zisku před odpisy a amortizací o 19,2 procenta na 5,35 miliardy korun. Bez zahrnutí jednorázových vlivů by zisk klesl o sedm procent.
"Jsem rád, že jsme i v prvním čtvrtletí 2010 zaznamenali pokračující nárůst počtu zákazníků v našich klíčový oblastech, kterými jsou maloobchodní ADSL a mobilní smluvní zákazníci. Také na Slovensku jsme udrželi nárůst zákazníků a zlepšili finanční výkonnost. Naše výnosy byly nadále negativně ovlivněny optimalizací spotřeby zákazníků a dalším snížením mobilních terminačních poplatků," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen.
Počet uživatelů mobilních služeb se meziročně zvýšil o 3,6 procenta na 4,953 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka se snížil o 11 procent na 459 korun. Celkové výnosy z mobilního segmentu klesly o 11 procent na 7,03 miliardy korun. Důvodem je pokles poplatků za volání na mobily i nižší poptávka po telekomunikačních službách kvůli krizi.