"Naše výsledky za první čtvrtletí roku 2011 jasně odrážejí náročné prostředí, ve kterém se pohybujeme a jehož svědkem jsme byli již v minulém roce. V našem podnikání nadále čelíme silné konkurenci. Kromě toho regulatorní opatření a pomalé oživení spotřeby našich zákazníků ovlivňují zejména výnosy v mobilním segmentu," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen.
Analytici očekávali pokles zisku v průměru o 16 procent. Výnosy O2 se snížily o šest procent na 12,87 miliardy korun. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek klesly v prvním čtvrtletí o 8,3 procenta na 5,6 miliardy. Celkový počet pevných linek se snížil na 1,64 milionu, tedy o téměř šest procent. Počet přípojek internetu přes ADSL se naopak zvýšil o 11,5 procenta na 829 tisíc připojení.
V mobilní síti firmě meziročně klesl počet klientů o 2,5 procenta na 4,827 milionu. Snížení způsobil zejména úbytek uživatelů předplacených služeb a také jednorázový pokles klientské báze o 111 tisíc lidí v loňském druhém čtvrtletí. Počet smluvních zákazníků vzrostl meziročně o 1,5 procenta na 2,9 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o 7,6 procenta na 424,5 Kč.