Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Telefónice O2 spadl zisk o 14 procent, lidé méně utrácejí za volání

  • 10
Největší tuzemské telekomunikační skupině Telefónica O2 klesl od ledna do března zisk o 13,5 procenta na 1,7 miliardy korun. Horší výsledky přičítá firma tlaku konkurence na snižování cen, trh nicméně čekal ještě hubenější zisky.

"Naše výsledky za první čtvrtletí roku 2011 jasně odrážejí náročné prostředí, ve kterém se pohybujeme a jehož svědkem jsme byli již v minulém roce. V našem podnikání nadále čelíme silné konkurenci. Kromě toho regulatorní opatření a pomalé oživení spotřeby našich zákazníků ovlivňují zejména výnosy v mobilním segmentu," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen.

Analytici očekávali pokles zisku v průměru o 16 procent. Výnosy O2 se snížily o šest procent na 12,87 miliardy korun. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek klesly v prvním čtvrtletí o 8,3 procenta na 5,6 miliardy. Celkový počet pevných linek se snížil na 1,64 milionu, tedy o téměř šest procent. Počet přípojek internetu přes ADSL se naopak zvýšil o 11,5 procenta na 829 tisíc připojení.

V mobilní síti firmě meziročně klesl počet klientů o 2,5 procenta na 4,827 milionu. Snížení způsobil zejména úbytek uživatelů předplacených služeb a také jednorázový pokles klientské báze o 111 tisíc lidí v loňském druhém čtvrtletí. Počet smluvních zákazníků vzrostl meziročně o 1,5 procenta na 2,9 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o 7,6 procenta na 424,5 Kč.

,