Televize před svátky chrlí hodiny reklamy

  • 24
Alespoň tři hodiny denně útočí na české televizní diváky předvánoční reklama. S blížícími se svátky ale nejsou výjimečné ani delší reklamní bloky. Dosavadní letošní rekord už dokonce v součtu všech tuzemských televizních stanic přesáhl pět hodin.

„Předvánoční období je pravidelně časem nejsilnější reklamní sklizně. Vzhledem k účinnosti televizí, dochází v tomto čase i k enormnímu nárůstu množství odvysílané televizní reklamy,“ říká marketingový ředitel agentury ARBOmedia Štěpán Wolde.

Podle údajů TNS A-Connect proniklo do českých obýváků zatím maximum televizní reklamy ve středu 12. října. Objem vysílání dosáhl celkem pěti hodin a dvaceti minut, což znamená 640 reklamních spotů o délce 30 vteřin.

Přes devadesát procent tohoto objemu, tedy téměř pět hodin odvysílaly komerční televize. Česká televize, která odvysíláním necelých 30 minut reklamy naplnila svůj reklamní limit, se podle Woldeho na celodenním reklamním vysílání podílela devíti procenty.

Souhrn ekonomických vánočních článků

Mezi tradičně silné inzerenty v předvánočním čase patří mobilní operátoři. „Významná část reklamy propaguje také potraviny a nápoje nebo vybavení domácností,“ dodává Štěpán Wolde.

Nejsilnějším reklamním měsícem je ve všech médiích právě listopad. Především u dražších dárků, u kterých trvá nákupní rozhodování déle, se začíná s přemlouváním zákazníků v předstihu.

Výrobci bílého zboží, spotřební elektroniky či počítačů intenzivně inzerují již v říjnu. Naopak reklamy na cukrovinky, sušenky nebo nápoje se objevují ještě krátce před svátky.