Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Televize Z1 kvůli ekonomickým problémům přestala vysílat

  10:19aktualizováno  13:47
Finanční skupina J&T zastavila v pondělí ve 24:00 v noci vysílání zpravodajského kanálu Z1. "Bylo to ekonomické rozhodnutí," řekl iDNES.cz mluvčí J&T Petr Málek. Televizi, která vysílá od června 2008 a zaměřovala se na ekonomické zpravodajství, se nepodařilo vyjednat vyšší ceny za reklamu.

Zpravodajská televizní stanice Z1 oznámila svůj konec. | foto: iDNES.cz

"Na základě rozhodnutí investora, skupiny J&T, bude ke dni 25. ledna 2011 ukončeno vysílání zpravodajské televize Z1," uvedl Málek. Dodal, že v následujících dnech investor spolu s managementem televize učiní kroky nutné k úplnému ukončení provozu.

Z1 je vůbec první soukromou zpravodajskou televizí, která v Česku vznikla. Od začátku se však potýkala s ekonomickými problémy. V posledním roce stanice prošla zeštíhlením, přesto jen za loňský rok prodělala 100 milionů korun.

Podle Málka šla sledovanost sice postupně nahoru, ani to však nepřilákalo dostatek inzerentů. "Reklamní trh nedokázal ocenit oslovení specifické cílové skupiny," uvedl Málek.

Zdeněk Šámal

Zdeněk Šámal

V televizi pracuje kolem stovky lidí pod vedením generálního ředitele Zdeňka Šámala. Všichni přijdou o práci.

"Velmi si vážíme práce, kterou tým okolo Zdeňka Šámala za poslední dobu odvedl. Pevně věřím, že se s některými členy týmu potkáme v příštích letech na dalších projektech," uvedl k rozhodnutí Patrik Tkáč, spoluzakladatel skupiny J&T.

"Já můžu říct pouze jedno, je mi to líto," okomentoval ukončení vysílání Šámal s tím, že více k tomu sdělit nemůže.

Rychlý konec vysílání zaměstnance televize zaskočil. O tom, že přijdou o práci, se dozvěděli nečekaně dnes ráno. "Byl to blesk z čistého nebe, nikdo to do dneška nevěděl," řekl iDNES.cz jeden ze zaměstnanců, který si přál zůstat v anonymitě (více čtěte zde).

Konec televizi hrozil už předloni. Tehdy jí z krize vytáhl právě Zdeněk Šámal, který se stal šéfem zpravodajství po Martinu Mrnkovi. Šámalovi se podařilo přilákat nové diváky a provoz televize zefektivnil. Musel ale tvrdě škrtat náklady a radikálně změnit programové schéma. Zaměřil vysílání televize více na ekonomiku a zrušil víkendové živé vysílání. O víkendu Z1 vysílala pouze dokumenty.

True

Podle mediálního odborníka Jana Potůčka ztroskotala televize hned na několika věcech. Předně nebyla součástí jednotného elektronického měření sledovanosti jako ostatní televize a nevedla si ani takzvané deníčkové výzkumy. "Inzerenti neměli možnost zjistit, jaký je zásah jejich kampaně přes Z1," míní Potůček.

Dále musela platit vysoké poplatky za šíření signálu. Přestože byla úzce zaměřená, vysílala celoplošně, což se jí nevyplatilo. Vysílací licence totiž Z1 zavazovala k tomu, aby postupně pokryla signálem alespoň 70 procent území České republiky. Poplatky za licenci tak postupně rostly - zatímco loni v lednu za ně televize platila měsíčně tři miliony korun, nyní platí dvakrát tolik.

Podle Potůčka měla televize investovat do peoplemetrů, vrátit celoplošnou licenci a soustředit se hlavně na kabelové a satelitní vysílání. "Myslím, že tímto směrem chtěla jít, ale přišla do toho ekonomická krize a rozhodnutí J&T, že už televizi nebude dále dotovat," dodal.

Analytik Milan Kruml si myslí, že roli hrálo i směřování televize, která si konkurovala se zpravodajskou ČT24. Skupina diváků, která by stačila zajistit sledovanost jedné televizi, byla pro působení dvou podobně zaměřených stanic malá.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Česká ekonomika znovu zrychlila, překvapilo to i analytiky

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku znovu zrychlila svůj růst. Hrubý domácí produkt stoupl meziročně o 4,5 procenta po tříprocentním vzestupu v...  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.