Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Prima letos spustí dvě nové stanice, vysílat budou filmy a zábavu

  • 78
Televize Prima ještě letos spustí dvě nové stanice. Jednu vlastní a druhou „adoptovanou“. Vysílat budou filmy a zábavu. Televize tak chce zvýšit podíl sledovanosti. Stejně jako Nova ale plánuje výrazně zdražit reklamu.

Prima Max bude filmový kanál pro střední a mladou generaci. Stanice bude volně šířená, tedy neplacená. Program má stát zejména na amerických filmech a seriálech. Místo si na něm najdou ale také třeba slovenské detektivky.

V půlce prosince má pak odstartovat stanice Prima Comedy Central, která se zaměří na komediální program. Stanici ale nebude provozovat Prima, ale americký mediální obr Viacom, kterému celosvětově patří třeba MTV, VH1, či dětský Nickelodeon.

Strategie a program bude plně v režii americké společnosti Prima však stanici dodá část názvu a co je důležitější, bude jej v rámci Media Clubu také obchodně zastupovat. I Prima Comedy Central bude volně šířená ve veřejném multiplexu. Což v případě Viacomu není zrovna běžné. Většina jejich kanálů po světě je totiž placených.

„Snažíme se navýšit podíl sledovanosti a víme z historie, že nové kanály nám vždycky šly. Je to strategické doplnění naší nabídky, která nově dokáže oslovit celou rodinu. Na to zadavatelé dnes hodně slyší,“ uvedl k novinkám generální ředitel FTV Prima Marek Singer.

Naopak po letech končí obchodní spolupráce s TV Barrandov mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa. Stanice Barrandov pro příští rok podle všeho nebudou součástí obchodní aliance Media Club, do které patří také třeba hudební stanice Óčko mediální skupiny Mafra.

Do Media Clubu naopak nově vstoupí, kromě dvou nových stanic Primy, dětský Nickelodeon a lifestylová stanice Mňam TV. „Naše představy ohledně spolupráce se výrazně rozcházely,“ uvedl k rozchodu s TV Barrandov Singer bez dalšího vysvětlení.

Cena televizní reklamy se zvýší o více než šest procent

Ekonomika roste a s ní i sebevědomí tuzemských televizních stanic. To je patrné zejména obchodních plánech televizních firem. Ty si pro příští rok naplánovaly poměrně výrazné zdražení reklamních spotů.

Před několika dny oznámila TV Nova zdražení základní ceníkové ceny o šest procent. Díky dalším úpravám v obchodní politice však bude u většiny klientů zdražení ještě o něco vyšší.

Stejnou cestou se ve čtvrtek vydal také její největší konkurent - TV Prima. I ta oznámila šestiprocentní zdražení základní reklamní „sazby“. Navíc Prima mění cílovou skupinu diváků na 15 až 69 let a zvyšuje cenové indexy, které zohledňují hlavní vysílací čas, či roční období. I to celkovou cenovou úroveň Primy dále zvýší. Navíc chce úplně zrušit bonusy pro mediální agentury.

Televize aktuálně cítí, že na trhu je převis poptávky zadavatelů nad nabídkou televizí. Stanice totiž bojují s vyprodaností, tudíž nejsou schopny klientům umisťovat více reklamy, přestože o ní na trhu zájem je. I proto chtějí situace využít a ceny pro příští rok zvednout. Budou to však muset ještě podpořit vyšší sledovaností. Právě k ní mají Primě pomoci nové stanice.