Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Konec předražených registračních značek. Stát ušetří skoro polovinu

  15:34aktualizováno  15:34
Dlouholetý byznys společnosti Hicon na dodávku registračních značek na auta v Česku se chýlí ke konci. Hodnotící komise v úterý vybrala v soutěži na dodávku značek na další čtyři roky jako nejvýhodnější nabídku společnosti Security Paper Mill.

Vizualizace značek na přání pro automobily, motocykly a mopedy. | foto: koláž iDNES.cz

Firma nabídla v soutěži nejnižší cenu, komise nenašla v její nabídce chyby. Proto doporučí ministrovi dopravy, aby s ní uzavřel smlouvu. Verdikt hodnotící komise potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Do soutěže na značky se přihlásily čtyři firmy, chyběl mezi nimi ale dosavadní dodavatel Hicon. Výše nabídek ale dobře ukazuje, jak na značkách vydělává i po zlevnění. Ve hře byly kromě SPM nabídky firem Samdi, Eltodo a Státní tiskárny cenin.

SPM nabídlo v průměru za značku 45 korun za kus, nejdražší nabídka byla kolem 50 korun. Dosud stát platí za značky 77 korun, za některé typy ještě podstatně více. Dá se ale ještě očekávat, že Hicon se bude snažit výsledek napadnout u antimonopolního úřadu, aby prodloužil výhodný kontrakt pro sebe. SPM nabídl za čtyři roky dodávky celkem za 192 milionů korun. „Za čtyři roky ušetříme daňovým poplatníkům více než sto milionů korun, tedy zhruba třetinu současných nákladů,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

SPM se dříve jmenovala Neograph, jde o firmu, která figurovala v minulosti v kauze předražených jízdenek pro pražskou MHD a byla spojována s lobbistou Ivo Rittigem. Firmu nyní vlastní společnost Delta Capital podnikatele Michaela Brody. Ten si najal jako poradce i například expremiéra Petra Nečase. Firma spojitost s Neographem odmítá.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.