Tesco chce na pole softwaru přinést lepší výběr a nižší ceny.

Tesco chce na pole softwaru přinést lepší výběr a nižší ceny. | foto: Radek Cihla, MF DNES

Tesco chce svým softwarem konkurovat Microsoftu

  • 133
Privátní značky, které dosud ovládaly zejména sektor potravin a drogistického zboží, se vydávají do zatím neprobádaných vod. Britské Tesco se totiž rozhodlo pod svou značkou prodávat software pro běžné uživatele počítačů. Pouští se tak do sektoru, který ovládá gigant Microsoft.

Tesco začne v Británii prodávat šest balíčků, které budou obsahovat různé programy - kromě základních kancelářských aplikací například software pro vypalování CD a DVD, pomůcky na úpravu fotografií a podobné běžně užívané nástroje.

Balíček s "Tesco-softem" bude stát 20 liber (asi 840 korun). Novinku uvede do stovky svých britských supermarketů koncem října. Software, který ponese značku Tesco, vyvíjí společnost Formjet.

Tesco větří svou šanci na softwarovém poli proto, že jde o sektor se špatným výběrem a vysokými cenami, uvedla společnost. "Náš nový software to pomůže změnit, přineseme lepší výběr a další hodnotu. Situace na trhu zatím zákazníkům nabízela příliš málo obojího," uvedl šéf nákupu Tesca Daniel Cook.

Tesco se kromě softwaru pouští i do dalších, pro obchodníky zatím netradičních sfér podnikání - britský řetězec zkouší proniknout i do finančních služeb nebo telekomunikací. Na britském trhu má suverénně nejsilnější pozici - v sektoru maloobchodu s potravinami ovládá více než třetinu celé Británie.

,