Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesco spustí prodej potravin přes internet, plánuje to i Albert či Billa

  10:03aktualizováno  12:25
Společnost Tesco v pátek zprovozní internetový obchod s potravinami a drogerií. Nakupovat v něm budou moci zatím jen zákazníci z Prahy a okolí. Tesco je první z velkých obchodních řetězců, který prodej přes internet spustí. V budoucnu to plánuje například majitel prodejen Albert nebo Billa.

Ilustrační snímek | foto: Daniel Beran, MAFRA

Kromě potravin a drogerie budou v nabídce také dětské pleny nebo kancelářské potřeby. Ceny zboží objednaného přes internet budou stejné jako v hypermarketech a totožné budou také akční nabídky. Nákup bude možné zaplatit předem kartou on-line nebo po doručení nákupu u řidiče, který bude mít přenosný platební terminál.

Zákazníci dostanou zboží druhý den po objednávce a za jednu dodávku zaplatí 99 korun. "V případě platby při dodání zákazník platí příplatek 20 korun," uvedla mluvčí firmy Eva Karasová. Platit hotově při převzetí nebude možné z bezpečnostních důvodů, aby řidiči nevozili s sebou hotovost.

Firma bude přes internet nabízet 20 tisíc položek, což jsou zhruba dvě třetiny z celkového sortimentu Teska. Chybí zboží o velkém objemu, které by se nevešlo do přepravek.

Aby Tesco zabránilo spekulativním nákupům obchodníků, kteří by si například nechali dovážet až do své prodejny velké množství zboží v akci, je počet kusů jedné položky jednoho nákupu omezen na 21.

Dodávky zboží zajistí hypermarkety

Podle manažera projektu Jana Koutného počítá Tesco v budoucnu i s rozšířením služby do dalších oblastí, které leží ve spádové oblasti hypermarketů. Tedy zhruba v dojezdové vzdálenosti do 40 minut. Objednávky se totiž budou zpracovávat přímo na prodejnách. Neplatí to však pro menší obchody Tesco Express, které nemají v sortimentu všech 20 tisíc druhů zboží.

Tesco už má internetový obchod ve Velké Británii, Irsku a Jižní Koreji, podobný systém jako v Česku je ale pilotním projektem společnosti a v nejbližší době by měl nastartovat i v dalších středoevropských zemích. Podle polského deníku Gazeta Wyborcza zahájí internetový prodej v Polsku do konce února.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi v prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

V Česku je Tesco prvním potravinářským řetězcem, který s prodejem přes internet v podobném rozsahu přišel. Globus sice na webu nabízí sortiment řeznictví, je ovšem nutné si jej vyzvednout v prodejně. Podle ředitele marketingu Libora Tomáše ale řetězec z rozšířením této nabídky nepočítá.

Nákup jídla přes síť je stále výjimkou

Zavést prodej přes internet chce také Billa nebo Albert, konkrétní termín ale ještě ani jedna z firem nezveřejnila. "Naše společnost se plány na internetový prodej vážně zabývá. V letošním roce však jeho realizaci neplánujeme," uvedla mluvčí Aholdu Simona Caidlerová

Kromě Teska je tak z řetězců působících v Česku nejdále Makro, kde je možné objednat si zboží od konce srpna. Služba je ovšem určena především podnikatelům.

Zatímco nákup elektroniky nebo drogerie přes internet je v Česku běžný, objednávání potravin se zatím příliš neujalo. Podle Jana Vetyšky z Asociace pro elektronickou komunikaci se s prodejem jídla experimentuje už osm let, firem, které se tím zabývají, je ale stále málo. "Je to dáno hlavně charakterem zboží," řekl Vetyška. Prodej potravin přes internet je totiž náročný na logistiku.

Podle Vetyšky by byl nejefektivnější takový model, kdy by si zákazník zboží objednal a pak si ho sám vyzvedl na prodejně. Řetězcům by tak odpadly náklady na dopravu. Ideální by byl způsob, který využívají některé fast foody, kde si zákazník jídlo vyzvedne u okénka, aniž by musel vystupovat z auta.

"Pokud to někdo neuchopí (prodej potravin) podobným způsobem, myslím si, že nemá příliš velkou naději na úspěch," myslí si Vetyška.

Češi utrácejí na internetu pořád víc, loni 37 miliard

Obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Útraty Čechů na síti loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.

Lidé na internetu kupují hlavně domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.