Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesco značí výrobky jmény neexistujících farem. Kvůli konkurenci, tvrdí

  18:01aktualizováno  18:01
Obchodní řetězec Tesco svérázně vylepšuje vlastní řadu výrobků. Šestasedmdesát položek ze svého britského sortimentu nově označuje jmény fiktivních farem. Má mu to pomoct v konkurenčním boji s německými řetězci Aldi a Lidl. V Česku se podle vyjádření zástupců řetězce nic podobného nechystá.

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Britské Tesco rozšiřuje sortiment svých privátních značek. Sedm nových značek zahrnujících 76 položek z oddělení čerstvých potravin, masa a drůbeže má stát stejně nebo méně než srovnatelné zboží konkurence. Některé výrobky nahradí existující položky v řadě věcí každodenní potřeby Tesco Everyday Value, napsal britský The Guardian.

Tesco doufá, že zákazníky zaujmou barevně odlišená balení využívající jmen fiktivních venkovských farem. Jmény Woodside, Willow a Boswell Farms budou označeno čerstvé vepřové, kuřecí a hovězí maso, zelenina ponese „logo“ Redmere Farms a ovoce bude označené jako Suntrail Farms.

Fotogalerie

„Nová nabídka by měla zákazníkům umožnit nakoupit kvalitní čerstvé jídlo za příznivé ceny na jednom místě,“ tvrdí firma.

Rozhodnutí označit výrobky názvy neexistujících farem v době, kdy se Tesco pyšní podporou britských farmářů, ale vyvolalo posměch zejména na sociálních sítích.

„Boswell Farm a Woodside Farm zní jako ideální místa, odkud pochází maso do vaší klobásy. Problém však je, že tyto farmy neexistují. Neměl by se obchodní řetězec místo toho soustředit na to, aby zákazníkům dával přesné informace?“ ptá se na svém blogu redaktor Guardianu Tom Levitt. Místo s označením Woodside Farm sice existuje, ale neprodává žádné maso. Pořádá pro děti naučné výlety se zaměřením na zemědělská zvířata.

Podle mluvčí společnosti pochází čerstvé jídlo prodávané pod novými značkami od vybraných zemědělců. „Některé z nich jsou malé rodinné farmy, jiné větší. Každý produkt byl vypěstován nebo odchován podle speciálních norem u známých a prověřených farem a pěstitelů,“ řekla britskému deníku.

Fiktivními místy původu však označuje své potraviny i řetězec Aldi. Tato taktika jde ale proti trendu, kdy zákazníci požadují přesnou informaci o tom, odkud jídlo pochází. Právě to totiž Tesco slíbilo vylepšit po skandálu s koňským masem v roce 2013.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

U nás se podle mluvčí Tesco Stores ČR Andrey Špitálské nic podobného nechystá.

Letošní rok by mohl být pro velké supermarkety v Británii příznivější. Ty byly v poslední době zasaženy jak rostoucí cenovou konkurencí řetězců Aldi a Lidl, tak měnícími se modely nakupování.

Autor:
Témata: Koňské maso, Lidl, Tesco


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.