Tesco využívá finanční krize, láká zákazníky na slevy.

Tesco využívá finanční krize, láká zákazníky na slevy. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Tesco využívá motivu finanční krize k nalákání zákazníků

  • 125
Pojem finanční krize se začíná připisovat už snad každému ekonomickému problému. Do běžného života se dokonce dostala už natolik, že ji někteří začínají využívat ve svůj prospěch. "Tesco pomáhá v době krize," láká k nákupu tento řetězec. Reklama ale může být považována za neetickou.

Cedule s obrázkem novinového článku o finanční krizi a nápisem, jak Tesco ochotně pomáhá, visí nad regálem, kde řetězec nabízí všechno zboží za třicet korun, i v dalších částech obchodu, kde zákazníci najdou slevy.

Kromě toho, že reklama může v lidech vyvolávat zbytečné otázky, zda opravdu nejsou ve finanční krizi, může být podle mluvčí Sdružení pro ochranu spotřebitelů Ivany Pickové považována za neetickou.

"Krize je stále do určité míry nafouknutá bublina. A občanů Prahy, kde tato reklama je, se ještě příliš nedotkla. Používat tvrzení o krizi v jednom z největších hypermarketů ve městě, je opravdu hraniční," říká Picková.

"Možná by stálo za to dát podnět Radě pro reklamu," dodává.

Rada pro reklamu však dosud žádnou stížnost neobdržela, proto se k případu zatím nemůže příliš vyjadřovat.

"V žádném případě nechci předjímat rozhodnutí arbitrážní komise. Žádná stížnost zatím nepřišla, pokud by se tak stalo, obrátíme se na Tesco. Arbitrážní komise by pak rozhodla, jestli norma etického kodexu byla, nebo nebyla porušena," uvedl šéf Rady pro reklamu Ladislav Šťastný. "Umím si ale představit, že by nějaká stížnost mohla přijít," dodal. 

Tesco: Reagujeme na atmosféru posledních dnů

"Kampaň Teska pomáhá v době krize, reaguje na atmosféru posledních týdnů, kdy se slovo krize stalo jedním z nejužívanějších, a zároveň je rozšířením naší dlouhodobé kampaně Pomáháme Vám šetřit každý den a S námi ušetříte," uvedla mluvčí Teska Eva Karasová.

Cílem kampaně je podle ní sdělit zákazníkům, že Tesco pokračuje v cenové politice být nejlevnější. "Obecně je naším cílem naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich potřeby. Z tohoto důvodu nabídku i komunikaci aktuálně přizpůsobujeme chování zákazníka," dodala Karasová.

Udělat z finanční krize dobrý obchod se už před Vánocemi pokusila společnost Dermatex, malá síť obuvi v Praze. Na slevy lákala obřím nápisem Destrukce cen, který doplňovaly žluté papíry hlásající Reakce na celosvětovou ekonomickou krizi. - čtěte Krize! křičí leták z výlohy. A láká na slevu

Přijde vám reklama s motivy krize neetická?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 sobota 17. ledna 2009. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 3067

Ano
Ano 2812