Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tesla vyrobí největší baterii světa. Do sto dní, nebo zdarma, slíbil Musk

  12:51aktualizováno  12:51
Americká společnost Tesla získala v Jižní Austrálii zakázku na výstavbu největší lithium-iontové baterie na světě, která má pomoci vyřešit tamní problémy s výpadky elektřiny. Zakladatel a generální ředitel podniku Elon Musk v pátek potvrdil slib, že pokud baterie nebude hotova během sta dnů, nebude za ni podnik požadovat žádné peníze.

Šéf Tesly Elon Musk v Adelaide představuje svůj projekt obří baterie pro australský stát Jižní Austrálie. | foto: Reuters

Náklady na projekt společnost nezveřejnila. Musk nicméně uvedl, že pokud by firma nedokázala baterii včas dokončit, stálo by ji to minimálně 50 milionů dolarů (více než miliardu Kč).

Fotogalerie

Baterie se bude nabíjet elektřinou z větrné farmy francouzské společnosti Neoen. Uloženou energii pak bude dodávat do sítě v době zvýšené spotřeby elektřiny. Jižní Austrálie se potýká s výpadky v dodávkách elektřiny v důsledku přechodu od uhelných elektráren k větrným zdrojům, jejichž produkce je méně stabilní. Sousední australský stát Viktorie řeší podobný problém a stejně velkou baterii by chtěl instalovat už v lednu příštího roku.

Baterie bude mít podle společnosti Tesla skladovací kapacitu 100 MWh a dokáže pokrýt spotřebu zhruba 30 000 domácností.

Dokončena by podle firmy měla být v prosinci 2017. Svou kapacitou překoná dosavadního rekordmana, kterým je 80 MWh baterie v kalifornském Mira Loma, kterou vyrobila také Tesla.

Jižní Austrálie se potýká s výpadky energie. Pomůže obří baterie.

Jižní Austrálie se potýká s výpadky energie. Pomůže obří baterie.

Musk podle serveru CNET chce, aby se baterie stala „turistickou destinací“. „Budeme ji chtít udělat tak, aby vypadala dobře,“ uvedl šéf Tesly. Dodal, že baterie by mohla mít podobu „pěkně uspořádaných bílých obelisků“.

Musk je známý stanovováním ambiciózních cílů, které se často nepodaří splnit. Jeho společnost Tesla se soustředí především na výrobu elektromobilů.

Lithium-iontové baterie se začaly rozšiřovat po roce 1991, ale většinou jen v malých rozměrech do notebooků či mobilů.

Obvyklá baterie má kapacitu 150 Wh na kilogram váhy, což představuje více než dvojnásobnou hodnotu oproti niklovým bateriím.

Při vývoji autopilota Tesla odhalila prostřednictvím videa chyby (12/2016):


Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo General Electric (GE)
Největší americký průmyslový konglomerát GE hlásí výrazný pokles tržeb

Tržby a zisk největšího amerického průmyslového konglomerátu General Electric ve druhém čtvrtletí výrazně klesly. Slabé výsledky vykázala zejména divize...  celý článek

Letenkový vyhledavač Kiwi slaví pět let na trhu. Majitel a ředitel Oliver...
Český vyhledávač Kiwi.com se dohodl s Amadeem, letenky mohou zlevnit

Brněnská společnost Kiwi.com podnikatele Olivera Dlouhého, která se zabývá vyhledáváním letenek, uzavřela partnerství se španělským vyhledávačem Amadeus....  celý článek

Nové datové centrum skupiny ČEZ na pozemku bývalé elektrárny Tušimice I.
ČEZ buduje u Tušimic nové datové centrum za 450 milionů korun

Na pozemcích po bývalé elektrárně Tušimice I. startuje výstavba nového hlavního datového centra skupiny ČEZ. Servery s kapacitou osm petabajtů nahradí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.