Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Ekonomika

  • Čtvrtek 2. října 2014. Olívie, Oliver

TEST: V českých hospodách doporučí jako dietu krkovici nebo žebra

  14:30
Dietní pokrmy a české restaurace spolu příliš nekamarádí. Jen zlomek pohostinství dokáže nabídnout opravdu lehká a chutná jídla a navíc dobře poradit. V některých případech vám dokonce jako dietu doporučí vepřovou krkovici nebo žebra.
(ilustrační snímek)

Takhle si někteří číšníci představují dietu. | foto: Profimedia.cz

Z dvanácti restaurací, jež MF DNES navštívila v doprovodu odborníků na výživu, takový oběd dokázali nabídnout jen ve třech. A jen v jedné ukázkově předvedli, že i lehké jídlo může výborně chutnat – v indické restauraci Tandoor v Táboře. Ta jediná získala v testu MF DNES jedničku. Čeští hospodští by se mohli od Indů učit. V ostatních podnicích bylo jídlo buď lehké, ale moc nechutnalo, nebo bylo dobré, ale zase ne lehké.

Kdybychom dali na doporučení personálu, dopadli bychom ještě hůř. Jen málokde dokázali hostům správně poradit. Chcete lehké jídlo? Dejte si grilovanou krkovici nebo vepřová žebra, radili v restauraci Na Růžku v Hluboké nad Vltavou. Šestisetgramová porce žeber s chlebem měla 6 400 kilojoulů. A to je zhruba o třetinu víc, než by měla žena, která drží dietu, přijmout za celý den. I hubnoucí muž by si takovým obědem vyčerpal téměř celodenní dávku kalorií.

Test ukázal i na jiný problém. Některé podniky klamou zákazníky – na talíři jim přinesou něco jiného, než uvádějí v jídelním lístku. Hned dvakrát obsluha přinesla místo slibovaného parmazánu obyčejný eidam. Kilogram eidamu stojí 90 korun, kilo parmazánu 300. Na jedné porci tak hosta ošidili asi o šest korun. Chuťový rozdíl je však větší než cenový.

Test DNES: lehká jídla v restauracích

Za stejnou záměnu sýrů v obchodě by podnikateli hrozila pokuta až do 50 milionů korun, ale restauraci stejný podvod většinou hladce projde. Klamavými praktikami ve veřejném stravování by se měly zabývat krajské hygienické stanice. Také to dělají, ale vždy jen na podnět zákazníka. A to už může být pozdě – za týden může být personál "poctivý".



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.